|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע תיעודי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: מרים קינטה, פפה דאנקורט , מיכאל גלאבוגר , וולפגנג תאלר בימוי: מיכאל גלאבוגר |
הופעה ראשונה: אוסטריה/גרמניה 2005
משך הופעה: 122 דקות
|
|
|
|
"אינך יכול לאכול משך שמונה שעות ביום, לא לשתות שמונה שעות, גם לא לעשות אהבה שמונה שעות. מה שאפשר לעשות משך שמונה שעות כל יום זה לעבוד. זו בדיוק הסיבה שבגללה האדם והסובבים אותו כל כך אומללים ומסכנים".
אחרי האפיגרף הזה, ציטטה מויליאם פוקנר, באים דיוקנאות של מלאכת כפיים בנוסח המאה ה-21 שיוציאו אנחות רווחה מכל מי שנוהג להתלונן על הקשיים הכרוכים בעבודתו הנוכחית. בראשון אנו מגיעים לאוקראינה ופוגשים זן חדש של כורים. במקביל להם אנו עורכים מפגש עם סטאכנוב, גיבור בריה"מ של אמצע שנות ה-30` – דמות אידיאליסטית שעל ערכיה ניסו לעצב את החברה הסובייטית החדשה.
הסיפור השני מפגיש אותנו עם כורי גופרית באינדונזיה הנושאים 70 ק"ג על כתפיהם באויר רעיל. השלישי קורה בניגריה ומכיל תמונות בלתי נעימות לצפייה ממקצוע הקצבות ביבשת השחורה. הרביעי מביא אותנו לחופי פקיסטן ובו מפרקים פועלים פָּשְׁטוּנִיים עניים מיכלית דלק באה בימים. `עתיד`, מפגיש אותנו עם עובדי מפעל פלדה בסין והדיוקן האחרון, התגשמותו של העתיד, מביא אותנו למפעל גרמני שהפך לפארק שעשועים.
יש עבודות שקשה לתארן ויש כאלה שקשה לראות מה בדיוק עושה העובד. המקצועות המופיעים ב`מותו של אדם עמל` אינם שייכים לסוגים הללו. למרות מיגוון השפות המושמעות בו, סרטו התיעודי של מיכאל גְלָאבוֹגֶר (בפסטיבל מוצג גם סרט עלילתי שביים – ע"ע `שפל המדרגה`) אינו שופע במילים ועיקר עיקרו נשען על מבנה מדוייק של תסריט ועל קומפוזיציות מרהיבות המדברות בשם עצמן.
פסטיבלים: ונציה, טורונטו, לונדון, וינה, רוטרדם
רוסית, באשה, אינדונזית, איבו יורובה, כתוביות באנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|