|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע תיעודי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: לך קובלסקי , בלאש גישו בימוי: לך קובלסקי |
הופעה ראשונה: צרפת/פולין 2002
משך הופעה: 81 דקות
|
|
|
|
קריינות פתיחה: "הגבול הגרמני מאחורי ואני נוסע מזרחה על הדרך הראשית העתיקה ביותר בפולין" – כביש שנבנה ע"י היטלר כדי להקל על כיבושה של מזרח אירופה ומשמש עד היום כדרך המלך בין מערב היבשת ומזרחה.
חלקו הראשון של המסע מתקיים בשטח המריבה שהחליף בעלות בין גרמניה לפולין אינספור פעמים. מפגש ראשון הוא עם מוכר פטריות, אחריו עם זונה בולגריה המדברת בניב לא מוכר על הסרסור הרודני שלה (ובמהלך הדרך נצפה בעוד ועוד זונות), עם בטלנים מקומיים, עם מודד דרכים, עם נהגי משאיות. גם העיירה אושוויץ נמצאת על הדרך. אחרי מפגש עם צעירים בשולי העיירה ועם מבקר יהודי-חרדי במחנה הריכוז, אנו מתוודעים גם לצוענים. גם מפגש עם אמנים ופאנקיסטים למיניהם הפועלים בבונקרים שבנו הנאצים אנחנו לא מחמיצים. עוד סטיה קלה מהדרך ואנחנו נמצאים בבסיס אוירי אסטרטגי של ברית וארשה המנוחה ובשוליו חיים שני פליטים אוקראינים המתפרנסים בדוחק.
לך קובלסקי, דוקומנטריסט ממוצא פולני שהחל את הקריירה עוד בשלהי שנות ה-70'', נוהג בדרך כלל לבדוק את תת התרבות של בני הנעורים בעולם (סרטו המפורסם ביותר הוא DOA על תנועת הפאנק בבריטניה של שלהי הסבנטיס). כמו כל הפילמוגרפיה שלו, גם ''על האוטוסטרדה של היטלר'' ניחן בעין חדה ובאיכויות פואטיות. כדי לתת יתר תוקף לעובדה שמדובר ביומן מסע אישי, מבוצע הצילום כולו מהכתף (של קובלסקי עצמו) ומעניק חספוס הכרחי. "הקרדיטים הטכניים מעולים והבחירות המוסיקליות, כרגיל באופוס של קובלסקי, מושלמות" (רוני שייב, "וראייטי").
פסטיבלים: אמסטרדם, טרייבקה
אנגלית פולנית בולגרית גרמנית, תרגום לאנגלית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|