|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע תיעודי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: מייק הולבום בימוי: מייק הולבום |
הופעה ראשונה: קנדה 2003
משך הופעה: 75 דקות
|
|
|
|
''חיקויים לחיים'' הוא חלק אמצעי בטרילוגית סרטים המבוססים על חומר גלם קיים שמביים מייק הולבום.
הפרק הראשון, ''טום'', הוצג בפסטיבל ירושלים 2002. גם כאן מדובר ביצירה מאתגרת המרחיבה ומותחת את גבולות המדיום הקולנועי לעבר טריטוריות שמרביתנו ממעטים לבקר בהן. אם ''טום'' עסק בביוגרפיה של אמן ניו יורקי, כאן העיסוק הוא תמאטי: הזיכרון וכוחם של הצילום והקולנוע לשמר את "המציאות" – לייצור "חיקויים לחיים" המובילים לשלילת המוות.
הולבום מפגין מיומנות קולנועית מרשימה. עשרת פרקי הסרט שונים אמנם זה מזה בסיגנונם – חלקם עשויים מקטעי סרטים קלאסים (מ''הקבינט של דר'' קאליגרי'' ועד ''צ''יינהטאון''), אחרים מסרטים ביתיים או מחומרים ארכיוניים – אך בעזרת צוות עורכים מגוון ויצירתי הוא יודע כיצד לתת לכל פרק טקסטורה פרטית לחלוטין, המדגישה את איכותהּ הפלסטית של אמנות הקולנוע לא רק בעזרת הטיפול המסור בגווני התמונה ובקצב העריכה (לעיתים תוך יצירת שכבות של טקסטים ויזואליים זה על גבי זה) אלא גם באמצעות פסקול אפקטיבי, הנע ממוסיקה מינימליסטית לשיחזור ריאליסטי של רעשי הרקע בסרטים אילמים.
יש הנוהגים לחשוש מהמונח "קולנוע אקספירמנטלי" אבל ''חיקויים לחיים'' הוא דוגמא יפה לאופן שבו סרט מסוגל להפעיל את דימיונם ומחשבתם של צופיו שלא דרך הפריזמות המקובלות. בסופו של דבר, מדובר ביצירה פואטית, מלנכולית, שהתמסרות אליה תעניק לצופה חוויה חושית ושכלית כאחד.
פסטיבלים: טורונטו
אנגלית ללא תרגום.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|