|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע תיעודי |
|
|
|
|
|
LOS ANGELES PLAYS ITSELF |
לוס אנג'לס בתפקיד עצמה |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: תום אנדרסן , דבורה סטרטמן בימוי: תום אנדרסן |
הופעה ראשונה: ארה"ב 2003
משך הופעה: 169 דקות
|
|
|
|
אולי היא לא העיר הכי פוטוגנית שיש אבל אין ספק שלוס אנג''לס היא העיר המצולמת ביותר בקולנוע – מקום שבו בזמן נוצל אבל גם ניצל את התעשייה ההוליוודית, שלא תמיד ברור ההבדל בין מעמדו במציאות לבין האופן שבו הוא מיוצג ע"י תעשיית החלומות.
המסה הקולנועית שייצר תום אנדרסן איננה מסתפקת בתיעוד ממצה של לוקיישנים מפורסמים כאלה או אחרים אלא בוחנת את העיר מבעד לשלוש זוויות: לוס אנג''לס כרקע להתרחשויות קולנועיות (אינספור כותרים מייצגים), לוס אנג''לס כדמות קולנועית העומדת בפני עצמה (''ביטוח חיים כפול'' למשל) ולוס אנג''לס כנושא קולנועי – עיר בלי עבר אבל תמיד עם נוסטלגיה לימים טובים שהיו פעם (''צ''יינטאון'', ''מי הפליל את רוג''ר רביט'', ''בלייד ראנר'' ועוד).
''סודות LA'' היה טריגר ראשוני ואחרי חשיבה מעמיקה עליו ועל האופן שבו הוא מייצג את לוס אנג''לס, עם אהבה עמוקה אל העיר שבה הוא חי, יוצר תום אנדרסן "סימפוניה עירונית במהופך" כמו שהוא עצמו מעיד.
''לוס אנג''לס בתפקיד עצמה'' הוא התעודה החשובה ביותר שהאמנות השביעית אודות שעשתה בעשור האחרון – מסע קולנועי מרתק וייחודי, אישי במידה בלתי מבוטלת, החולף מנושאים כמו אסתטיקה וארכיטקטורה ועד חברה ופוליטיקה.
הסרט כולל אבחנות חדות ושנונות, איננו חושש ממגע עם נושאים שרייטינג אינו עומד בראש מעייניהם, והתוצאה היא חגיגה אמיתית עבור חובבי קולנוע מכל הסוגים – עבור מי שייהנו מעשרות קטעים שיאפשרו להם להפגין ידע רחב וגם עבור מי שמבקשים למצוא תובנות עמוקות, אפילו פוליטיות.
פסטיבלים: טורונטו, ואנקובר, וינה, רוטרדם, סאלוניקי, הונג קונג, בואנוס איירס
אנגלית ללא תרגום
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|