|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: עמנואל בנביהי , אבולפאזל ג'לילי , מהדי וזדי ואזירי |
משתתפים: מהדי מוראדי , מינה מולניה , שארארה רוחי , פאריבה חאדמי , עבדולרזה אכברי |
הופעה ראשונה: אירן 2003
משך הופעה: 100 דקות
|
|
|
|
עיירה פרובינציאלית באירן של שנות ה-70''.
אמקן הוא נער בן 14 שלומד בהצטיינות בבי"ס דתי אבל עם זאת מנסה לשמור על חירות מחשבתית. תפיסתו את האיסלם ואת עבודת האל רחבה ממה שמקובל על ידי כוהני הדת ולקוראן יש מתחרה עז בדמות צורך לביטוי אמנותי. תחילה הוא רוצה להפוך לכנר ואח"כ יחפש מוצא בצילום וקליגרפיה.
אבל התחרות העיקרית לעתידו כאיאטוללה בכיר באה בדמות שכנתו הכובשת, יהודייה במוצאה, שבבית הקולנוע של אביה מקרינים את ''אקסודוס'' ו''הבהלה לזהב''. לנער מרדני כמו אמקן לא מצפים חיים קלים בפרובינציה; לא בכל מה שנוגע ליחסים עם אביו האדוק והמתוסכל ובטח שלא במגע עם הסביבה הקרתנית. המהפיכה החומייניסטית תעניק לעלילה תפנית ומצבו של הנער ושכנתו אצל מי שמסמלים סמכות, ילך ויסתבך...
אבולפאזי ג''לילי נחשב אחד הקולנוענים הבולטים והמובילים של הקולנוע האירני (לצד עבאס קיארוסטמי ומוחסן מאחמלבף כמובן). הסרטים שלו מאופיינים בעוצמות רגשיות ובסיגנון ויזואלי עשיר ומדיפים ניחוחות פיוטיים והרבה אהבת אדם.
בבסיסו, ''אבג''ד'' הוא יצירה אוטוביוגרפית וזו הסיבה למעורבות הטוטאלית של ג''לילי שלא רק כתב וביים אלא גם ערך ועיצב את ההפקה. מדובר ביוצר שמעולם לא היה אהוד במיוחד על ידי השלטונות (מרבית הפילמוגרפיה שלו לא זכתה לעלות על מסכי אירן) אבל גילויי האהדה ליהודים והניסיון להוקיע את הדורסנות והדוגמטיות של הקיצוניות הפונדמנטליסטית, שניים מהנושאים העומדים כאן במרכז, מסבירים את ההסתבכות שלו בשנה האחרונה.
פסטיבלים: ונציה, ואנקובר, סאלוניקי
פרסית, תרגום לעברית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|