|
|
|
קולנוע צרפתי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: ניקולה טראובה, דניאל לקונט , לואי גרדל, פרנסואה-אוליבייה רוסו , קרולין שמפטייה בימוי: בנואה ז'אקו |
משתתפים: אן בנט , היינץ בנט , קתרין דנב , איזילד לה בסקו , דומיניק ריימונד |
הופעה ראשונה: צרפת 2004
משך הופעה: 185 דקות
|
|
|
|
פאריס, 1925. למרות המעמד והממון, הנסיכה מארי בונפרט, נינתו של נפולאון ורעייתו של ג''ורג'', נסיך יוון, איננה אשה מאושרת. הסיפור נפתח בביקור אצל רופא מנתח מתוך תקווה לפתור את בעיית הפריג''ידיות שלה. כשהיא מבינה כי אומללותה איננה נובעת מבעיה פיזיולוגית, עושה האשה את דרכה לוינה כדי להתקבל לטיפול אצל דר'' פרויד. כך מתחילים יחסי רופא ומטופלת, חברים ועמיתים; יחסים שיימשכו שנים ובמהלכן תהיה מארי בעצמה לאחת הדמויות הבולטות של הפסיכואנליזה בצרפת. עם עליית הנאצים לשלטון, כשאירופה נכנסת לעידן אפל, לוקחת מארי על עצמה להוציא את פרויד ומשפחתו מוינה...
למרות שהרעיון ל''נסיכה מארי'' נולד אצל הכותבים (התסריטאי הוא שבחר את קתרין דנב לככב והיא בחרה את הבמאי), הפרויקט מתאים לבנואה ז''אקו כמו כפפה ליד. אחרי ככלות הכל, הוא חתום על יצירות דוגמת ''אסכולת הבשרים'' (פסטיבל ירושלים 98'') ו''המרקיז דה סאד'' (פסטיבל 2001) שבהן שירטט ביוגרפיה היסטורית ובחן עולם פנימי של גיבורה.
אם בחלק הראשון של הדרמה הכל מתחולל סביב הבעותיה של דנב כנסיכה מארי, אזי החלק השני מקבל תנופה של דרמת מתח. האלמנט האפי של ''הנסיכה מארי'', הליהוק המצוין (היינץ בנט כפרויד מופיע שוב מול דנב, 23 שנה לאחר ''המטרו האחרון'' של טריפו), השימוש בחומרים ארכיוניים כדי לתאר את חלוף השנים; כל אלה יחדיו תופשים רגע בהיסטוריה שבו מאבדת המלוכה את מעמדה בעוד הפסיכואנליזה פוסעת אל מרכז בימת ההיסטוריה.
צרפתית וגרמנית, תרגום לאנגלית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|