|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע ישראלי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: אלינור קוברסקי, עדנה קוברסקי , ארז לאופר , מירי לאופר בימוי: ארז לאופר |
הופעה ראשונה: ישראל 2004
משך הופעה: 120 דקות.
|
|
|
|
"יורים ושרים" הינה סדרה היסטורית-דוקומנטרית העוסקת באחד ממחוזות הזיכרון המרכזיים של החברה הישראלית. הסדרה מציעה מבט עכשווי, מפוכח וביקורתי על תופעת הלהקות הצבאיות. אלה מוצגות כמקרה בוחן להבנת תהליכים חברתיים ופוליטיים בישראל. מיועדות לחיילים שבחזית וקורצות לאזרחים שבעורף — היו הלהקות מראשיתן לכלי בידורי מן המעלה הראשונה.
הסדרה מספרת את סיפורם האישי-קבוצתי של מי שהיו שם: כוכבים, יוצרים ומפקדים, תוך שהיא מצביעה על תפקידן האידיאולוגי של הלהקות. החיבור ההדוק שבין אמנות הבמה והכוח, נשזר אל תוך הסיפור האישי והלאומי. בפסטיבל יוצגו שני החלקים הראשונים בסדרה: הראשון, "הפלמ"חניק מחפש את המחר" — עוסק בראשיתן של הלהקות הצבאיות ובמרכזיותן כחלק מן המאמץ לבניין האומה והאתוס. להקת "מעין זה" מופיעה למול הבריגדה היהודית במלחמתה בנאצים. ה"צ´יזבטרון", הלהקה של הפלמ"ח, מייצרת את פס הקול של מלחמת השחרור. התחרות הסמויה שבין להקת הנח"ל — הלהקה הצבאית ה"צברית", ולהקת פיקוד צפון — להקה "גלותית" משהו, מלווה את הצבא והמדינה דרך פעולות התגמול בואכה מבצע קדש, .1956 החלק השני, "מחוף אילת עד חוף שנהב" נפתח בראשית .1957 בתום מבצע קדש מפנה ישראל את חצי האי סיני ומתפנה ל"עשור השקט" בתולדותיה. בצד הנחלת ערכי ההגנה וההתיישבות עסוקות הלהקות בשנים אלה ביצירת כוכבים מרכזיים עבור שוק הבידור הישראלי. מלחמת ששת הימים, יוני 67´, מסמנת קו שבר תרבותי: את מקום הראשוניות והתמימות תופסות תחושת הכוח ותאוות הכיבוש. המדינה והלהקות משנות את פניהן.
עברית, תרגום לאנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|