|
|
|
קולנוע קנדי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: מריו סן לורן, בוב קרופינסקי , רובר לפאז´ , רונלד פלנט בימוי: רובר לפאז´ |
משתתפים: סלין בונייה , מרקו פולן , אן-מארי קאדיו , רובר לפאז´ |
הופעה ראשונה: קנדה 2003
משך הופעה: 105 דקות
|
|
|
|
חקר החלל הוא תוצר של נרקיסיזם — זו תזת הדוקטורט של פיליפ, גבר בן 40 פלוס המתפרנס מטלמרקטינג. למגינת ליבו המחקר המקורי לא הופך להצלחה אקדמית גדולה במיוחד. אנדרה, אחיו הצעיר, חזאי בטלויזיה עם זקנקן קטנטן, הוא לא בדיוק החבר הכי טוב של פיליפ ולטונים העולים ביניהם אנו עדים כבר מההתחלה. אמם מתה זה לא מכבר ופיליפ אינו מסוגל להיפטר מחפציה ושומר עליהם בקנאות. העניין די מעצבן את אנדרה המעוניין בחלוקת רכוש. אצל פיליפ צפים ועולים זיכרונות עבר: נעלי העקב של אמו, הצירים שאחזו בה במכבסה כשהיתה בהריון עם אחיו, הסרטן שבו לקה, הביטחון העצמי המופרז של אחיו. המילה "צפים" תקבל משמעות אקזיסטנציאליסטית בסצינת הסיום המרטיטה.
אחת מזירות המאבק בין ארה"ב לבריה"מ בימי המלחמה הקרה התחוללה סביב כיבוש הירח. אצל רובר לפאז´ — שמא כדאי לציין שרק אצלו זה יכול להתממש בהצלחה — יש קשר ברור בין המהות הקוסמית לזו הפרטית וקרב האיתנים בין המעצמות מצטמצם ליחסים בין שני אחים. לפאז´, מגדולי אישי התיאטרון הפועלים כיום, שולח ידו בעשייה קולנועית כבר מאמצע שנות ה-90´ )´הוידוי´ הוצג בפסטיבל ירושלים 96´ ו´הפוליגרף´ שנה אחריו(. כקודמיו, גם ´הצד הרחוק של הירח´ הוא סרט מאתגר, שופע הומור ומקוריות ויזואלית, שבא לומר משהו עלינו, על הדואליות של מצבנו וגם דבר או שניים על הסיבות לקיומנו. חוץ מזה, מדובר באחד ההישגים הגדולים של הסביבה הדיגיטלית — לא התפארות לשמה בטכנולוגיה אלא שימוש אמנותי בהתפתחויותיה החדשות. פרס ביקורת הקולנוע הבינלאומית בפסטיבל ברלין .2004
פסטיבלים: מונטריאול , טורונטו, ונקובר, ברלין
צרפתית, תרגום לאנגלית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|