|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
|
מכוון הפסנתרים של רעידות האדמה |
|
|
|
|
|
|
יוצרים: טרי גיליאם, קית גריפיתס , אלכסנדר ריס, הנגאמה פאנהי , טימותי קיי, סטיבן קיי, אלן פאסס , ניק נולאנד בימוי: טימותי קיי, סטיבן קיי |
משתתפים: אסומפטה סרנה , גוטפריד ג`ון , אמירה קאסאר , ליוביסה לופו-גרויצ`יץ` , סזאר סראשו |
הופעה ראשונה: בריטניה/גרמניה/צרפת 2005
משך הופעה: 99 דקות
|
|
|
|
אירופה, מתישהו לפני 200 שנה. ממציא מרושע מגלה את סוד נעורי הנצח ורוצח על הבמה זמרת אופרה יפהפייה. את גופתה הוא מביא לטירתו המפחידה שבהרים וכדי לעוררה מחדש הוא צריך להשתמש בשבעה רובוטים שטמן באדמה. כדי להפיח בהם רוח חיים הוא נזקק לשירותי מכוון הפסנתרים של רעידות האדמה. הצרה: היפיפיה המקיצה מזהה את המכוון כאהובה האבוד...
אחרי תריסרי סרטים קצרים שיצרו עוד מסוף שנות ה-70`, עשור אחרי סרטם הארוך הראשון, `מכון בנג`מנטה או החלום הזה שאנשים מכנים חיי אנוש`, התאומים טימותי וסטיבן קיי מגישים פיצ`ר מס` 2 בפילמוגרפיה. את אחד המפתחות להבנת עולמם הקולנועי, מציע מייקל ברוק: "להתעלם מכל רעיון המרמז על `משמעות` ובמקום זאת לנסות ולחוש את הויברציות הפנימיות הסבוכות". `מכוון הפסנתרים של רעידות האדמה` עושה שימוש מאסיבי באנימציה וכמו במקרה של קודמו, גם כאן ברור כי השניים מתעניינים יותר בהליך העשייה הקולנועית עצמו מאשר ביסודות הסיפוריים. התוצאה איננה אחד ה"חפוזים" שאליהם הורגלנו בקולנוע אלא יצירה עמוקה הדורשת סבלנות ואת הזמן הנחוץ עד שתחלחל לנשמה. `מכוון הפסנתרים` הוא תערובת ייחודית ויוצאת דופן בין אגדה לסיוט גותי, סרט שיעצור את הנשימה של חלק מכם ויגרום לאחרים לתהות מדוע ליוו את המסע ההזוי הזה עד תומו. גם אם אין זה ממין היצירות שנועדו לפגוע במכנה המשותף הרחב ביותר, מדובר בחזיון סינמטי פיוטי שלא יימחה מהזיכרון משך זמן רב לא אצל אלה ולא אצל האחרים.
פסטיבלים: לוקרנו, טורונטו, לונדון, רוטרדם
אנגלית.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|