|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע אמריקאי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: בראד פיט , אריק באנה , בריאן קוקס |
הופעה ראשונה: ארה"ב 2004
משך הופעה: 162 דקות.
|
|
|
|
מתחת לפני השטח עומד במרכז הסרט שלפנינו מתח עצום: האם אפשר באמת ובתמים לקחת את אחת מאבני היסוד של תרבות המערב ולשפוך אותה ממדיום אחד, מסורתי ורב שנים (פואמה, חרוזה( לתוך תבניתו של מדיום אחר, מודרני לגמרי. אבל האמת היא שכל השוואה בין שתי היצירות, היא חסרת ערך כך נדמה. העלילה, בשתי שורות, עוסקת במאמציהם של מנלאוס, מלך ספרטה, ואחיו רב המזימות אגמננון, להשיב את אשת מנלאוס, הלנה, שברחה עם נסיך טרויה, פאריס. השיטה: להטיל מצור על העיר עד שתושב הבוגדת. המתיחות בין שני המחנות מצטמצמת לעימות החזיתי שבין אכילס היווני מכאן והקטור הטרויאני מכאן. מן החומרים האלו טווה פטרסן סרט אקשן שונה, אשר מפשיט מן המקור את זרמיו המיתיים והאלוהיים ומנסה לספרו מתוך פרספקטיבה אנושית ופסיכולוגית. העברת המשקל הזו נעשית לא מעט בזכות עבודתו של בראד פיט, כוכב הוליוודי אמנם, אבל גם שחקן מוכשר שבורא את דמותו של אכילס בקווים מפתיעים: זוהי דמות ספקנית וצינית, שמודעת למצבה הרבה יותר מן הצפוי.
אנגלית, תרגום לעברית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|