|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קולנוע ישראלי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: יענקלה רוטבליט , יסמין הדס ליפשיץ, יענקלה רוטבליט , יסמין הדס ליפשיץ, אוריטל ביטון (מייזן) , ציפי חורי , שמוליק קראוס בימוי: יסמין הדס ליפשיץ |
הופעה ראשונה: ישראל, 2005
משך הופעה: 62 דקות
|
|
|
|
שמוליק קראוס, אחד מעמודי התווך בפופ-רוק הישראלי, בעל ניגון, מלחין בעל נשמה יתרה ולעיתים, "פרא אדם". קשה להאמין, אבל "זקן השבט האולטימטיבי", כפי שמכנה אותו בסרט המוסיקאי מיקי שביב, חוגג השנה יום הולדת שבעים.
הסרט "מעשה בתקליט" הוא תיעוד מיוחד של האיש בעשיית תקליטו האחרון "יום רודף יום", כשהוא בסוף שנות השישים לחייו: העבודה על השירים מערש לידתם בביתו, עם המילים שעל הנייר והגיטרה, מהלך ההקלטות, ועד ליציאת התקליטור. לצידו בעבודה זו:
יענקלה רוטבליט שותף ליצירה שנים ארוכות וחבר קרוב.
המילים שכתב יענקלה לתקליט זה נפלאות ומיטיבות לתאר את המציאות הפרטית של קראוס ושלו וכן מתארות את אוירת הימים הלא קלים, ברחוב הישראלי בשנה שבה נעשה התקליט (מקיץ 2001-2002).
משה לוי מפיק מוסיקלי מוכשר, שעבודתו המיוחדת זוכה לתשומת לב רבה בסרט.
הסרט מאפשר גם הצצה לתופעה קבועה לאורך הקריירה של קראוס: ההתפוררות וההרס הנפשי שעוברים עליו תוך כדי היצירה בגינם מסתכמת יצירתו רק בחמישה תקליטי סולו. קראוס השמח לחזור לאולפני ההקלטות, רגוע ולבבי, הולך ו"עולה על גדותיו" עם התקדמות העבודה, עד להתפרצות המחלה.
הסרט על עשיית מוסיקה, והמוסיקה הזו היא ישראלית במיוחד.
עברית, כתוביות באנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|