|
|
|
מוזיקלי |
|
|
|
|
|
GUYS AND DOLLS |
ברנשים וחתיכות (1955) |
|
|
|
|
|
|
משתתפים: מרלון בראנדו , ג'ין סימונס , פרנק סינטרה , ויויאן בליין , רוברט קית |
הופעה ראשונה: ארה"ב 1955
משך הופעה: 149 דקות.
|
|
|
|
סקיי מאסטרסון הוא שובר-לבבות הנופל שדוד נוכח תומתה של שרה בראון, מיסיונרית אדוקה המטיפה נגד כל מה שהוא מייצג. נתן דטרויט, חברו הטוב, הוא מהמר כפייתי העושה כל שביכולתו לדחות את נישואיו לארוסתו הותיקה והטובה מיס אדלייד. זה תקציר עלילת האדפטציה השנונה של ג''וזף מאנקביץ'' למחזמר (אחד מגדולי הז''אנר) של ג''ו סוורלינג ואייב בארוס (מוסיקה ושירים: פרנק לסר). בשנות ה-50 שבו האולפנים ההוליוודיים הגדולים להתחרות על זכויות המיוזיקלס הגדולים של ברודוויי, והכשלונות של "אוקלהומה" או "נשקיני קייט", לא ריפו את ידיהם. "ברנשים וחתיכות" היה מועד לאותה מפלה אלמלא שם המשחק היה כאן סיגנון. לא קל כל כך להגדיר היכן נפסק תפקידו של הבמאי, ומתחילה עבודתו של מייקל קיד הכוריאוגרף. בחוכמה רבה נותרות ההתרחשויות בתחומים התיאטרליים הקלאוסטרופוביים, והעובדה הזו מאפשרת לניחוחות האגדתיים של דיימון ראניון (עפ"י סיפוריו הניו יורקיים נכתב המיוזיקל) לפרוח. ממבט ראשון, נראית בחירתו של שחקן אופי מבריק כמרלון בראנדו לתפקיד ראשי במחזמר, כהחלטה קצת תמוהה (אם לנקוט לשון המעטה). בדיעבד, ההימור שלקח מאנקביץ'' מתגלה כהברקה. על הכימיה ועל הניצוצות הניתזים בין המיתוס הגדול -גם אם לקולו אין איכויות של גדול הזמרים -ובין ג''ין סימונס המתוקה, נשען בעצם הסרט כולו.
אנגלית, תרגום לעברית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|