|
|
|
קולנוע יפני |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: שיוטוהו הירושי אוקאווה, סיי-איצ´ירו איידה , סנזו נאדה , נישיגאקי רוקורו בימוי: טומו אושידה |
משתתפים: טסושימה קייקו , נוזואה היטומי , קוסוגי איסאמו , קאטו דאיסוקה , טונו אייג´ירו |
הופעה ראשונה: יפן, 1955
משך הופעה: 94 דקות
|
|
|
|
טוקיו, שנות ה-50´ - ערב במסבאה שאליה מתנקזת שיירה של דמויות באות והולכות שאף אחת מהן לא מנסה ליטול את הבכורה מרעותה. יש כאן קולונל שירד מתהילתו ומתאבל על המפלה המבישה, אחד מחייליו שעדיין מוכן לעשות הכל למענו, חבורה של סטודנטים המשוחחת על אקזיסטנציאליזם עד שתעלה החשפנית על הבמה, הסטריפטיזאית שחייבת להתפרנס איכשהו, הגבר שבא לדקור אותה, צייר שפעם שירת את התעמולה המיליטריסטית ואחרי שנודע לו על מות אשתו ובתו הפסיק לצייר, זמר מוצלח המקבל הצעה מפתה, מורו המסרב להסיר ממנו את חסותו, גנגסטר שנטפל לאחת המלצריות, החבר שלה שנועץ מזלג בידו ועוד ועוד...
הרבה שנים היה טוֹמוּ אוּשִידָה שם שידענו להגות אבל רק מעטים מאיתנו נחשפו ליצירתו. עכשיו, סו"ס, הודפסו עותקי סרטיו מחדש ו´מסבאת הדמדומים´ הוא סנונית ראשונה אצלנו - יצירה המגלה קולנוען בעל שליטה אבסולוטית בכל מרכיבי האמנות השביעית, במאי מהאסכולה הרומנטית הרוחש אהבה גדולה לבני מעמדות נמוכים. ז´אק בקר, פראנסואה טריפו ורוברט אלטמן - אלה האסוציאציות שיתעוררו אצלכם במהלך הצפייה. למרות שאין פה אף דמות מרכזית, המצלמה הסקרנית מצליחה להגיע לכל פינה, לחקור רגשות ולהעביר את המצב הנפשי ששרר ביפן אחרי התבוסה - בין געגוע לתהילה שחלפה, לדיכאון על מה שההווה מסוגל לנפק, לאופטימיות בכל הנוגע לעתיד. חוץ מהכישרון הסיפורי, ראויים להערכה הקצב שבאמצעותו מוּנעת העלילה והשליטה המוחלטת בדמויות המצטופפות באתר אחד.
יפנית, כתוביות באנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|