|
|
|
קולנוע גרמני |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
יוצרים: גריגורי מניוק, אנדרי קלמט , הרץ פרנק, גריגורי מניוק , גריגורי מניוק, סמיון פרידלנד, איליה פודגטסקי בימוי: הרץ פרנק, גריגורי מניוק |
הופעה ראשונה: גרמניה/לטביה, 2004
משך הופעה: 53 דקות
|
|
|
|
במשך כמה מאות שנים תפקידה של גרמניה עבור התרבות היהודית היה של אם, אם חורגת, וגם תליינית. אחרי השואה נדמה היה כי יהודים לא ישובו עוד אל גיא ההריגה ולא ימצא מי שיהיה מסוגל לחיות בקרב אומה שרצחה כה רבים מהם. והנה, הם שבים. הרץ פרנק חובר לבמאי גריגורי מניוק ויחדיו הם יוצאים לבדוק מה גרם למהגרים מבריה"מ לשעבר לבחור ולהתיישב דווקא בארץ שבגדה בעמם. הם נפגשים עם צייר ממוסקבה החולם לחלק את ימיו בין ברלין לירושלים, מנתח מאוקראינה, סטודנט מסן פטרסבורג שאבותיו ישבו בגרמניה וגיבור סובייטי, אדמירל, שעדיין חי את העבר. הסוגיה המניעה את יוצרי הסרט היא האם גרמניה שבה להיות מולדת ליהודים או שמא זהו עוד מלון זמני בנדודיהם האינסופיים?
הרץ פרנק, עוד מעט בן 80, חניך אולפני הקולנוע של ריגה, מחשובי הדוקומנטריסטים בקולנוע, יוצר סרטים כבר 40 שנה. סרטיו, בין אלה שיצר בבריה"מ ובין אלה שעשה כאן - מ´מבוגר בעשר דקות´ (78´) ו´היה היו שבעה סמיונים´ (89´) ועד ´איש הכותל´ (98´) ו´מדונה וילד, המאה ה-20´ (01´) - מתפקדים כמסעות לעומק המציאות בכוח המצלמה והמבע האנושי. גם כאן מפליא הרץ להשתמש בעינו החדה ובסיגנון הפיוטי שקנו לו שם של אחד הדוקומנטריסטים הבולטים של הקולנוע העולמי.
´שלום גרמניה´ הוא מסה קולנועית, אם תרצו יומן מסע המקוריין בקולו שלו ונע בין דמויות ואתרים בגרמניה המשמשים כמצע להגיגים אודות הגורל היהודי )ואולי אף גורלם של פרנק ומניוק עצמם(: תלישות וזרות מול מציאת זהות ובית - לאומי, תרבותי, אישי.
רוסית, כתוביות באנגלית
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
|
|