|
|
|
|
|
|
|
|
|
א |
ב |
ג |
ד |
ה |
ו |
ש |
|
| | |
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | | | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | | | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | | | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | | | 28 | 29 | 30 | | | | | | | | | | | | | | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הקאמרי |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
כשאיתמר יעקובי מחליט שהגיע זמנו לחיות, הוא מנתק את הידידות-מתוך-בדידות עם חברו דוד ליידנטל ומחזר אחרי רות שחש, המגלמת בעיניו את מיזוג החומר והרוח: ישבן נדיר ונהייה למוסיקה. אך בעקבות הזוג נגרר ליידנטל הבודד והמושפל ומתעקש להביא את עצמו כשי-כלולות.
ביקורות יעקובי וליידנטל נחשב בין מחזותיו הטובים ביותר של חנוך לוין. המחזה הועלה בתיאטרון קאמרי בשנת 1973 וזכה לביקורות מהללות:
"...אמיתי ונשכני, מעורר בכי וצחוק, פיוטי כשיר השירים... אנושי, בעוצמה רגשית, אדירה..." נחמן בן עמי "מעריב"
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (21 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 21. המלצה לתיקי דיין: תשנני את השורות שלך מעם לפעם
| | | | הפקה נפלאה שהופרעה פעם אחר פעם ע"י העובדה שתיקי דיין פשוט לא זוכרת את הטקסט שלה. תיקי, אם שאלת את עצמך אם הקהל מבחין - התשובה היא כן רבתי. הוא מבחין והוא יוצא מהריכוז בכל פעם שזה קורה לך, והוא נכנס למתח מתי זה שוב יקרה לך. אז אחת משתיים: או שאת מזלזלת בנו, או שאת מעורבת ביותר מידי הפקות בו-זמנית. איך שלא יהיה, לא נראה לי שזה מוגזם לצפות ממך שתשנני מפעם לפעם את השורות שלך. לא חושבת?!
הוסף תגובה | | | | |
| 20. אחלה מחזה . באמת .
| | | | מאוד אהבתי את הצגה. היא הייתה מצחיקה בצורה מעולה ! תיקי דיין , דרור קרן ורמי ברוך - הופעה נהדרת של השלושה , כל אחד מצחיק ורציני בדרכו :]
הוסף תגובה | | | | |
| 19. חובה לראות, מחזה שנוגע בעצבים הכי רגישים של החיים.
| | | | חנוך לוין במיטבו. היום כבר לא כותבים מחזות כאלה והוא משלנו. ואין לנו עוד מישהו כמוהו.
הוסף תגובה | | | | |
| 18. יעקבי ולידנטל
| | | | הצגה מ-ע-ו-ל-ה.
הומור קליל, אין ספור בדיחות משעשעות מאוד.
ברצוני לספרכם על הצגה (יעקבי ולידנטל) שהוצגה בבית הספר התיכון "רוטברג" ברמת השרון. נהניתי יותר בהצגה זו מאשר בהצגה המקורית,מפני שהם (אנשי התיכון) קצת... לא בקיצוניות יתרה... אלא במידה המסוימת המושלמת. במיוחד לידנטל....
וכמובן! נדב עובד שחקן מדהים!!! מלך!
שני בויום כוסית
הוסף תגובה | | | | |
| 17. זלמן שזר 33 דירה 16 קרית ים א'
| | | | אני ממש אוהבת תיאטרון ואני חייבת לשבח את ההצגה הזאת אני מתה לראות אותה כל החיים שלי למדתי תיאטרון ומי יתן אני גם ישחק בהצגה הזאת...................
אני חייבת לדעת איפה יש אותה ומתי עם אפשר צרו קשר אוההבבתת.
הוסף תגובה | | | | |
| 16. אין על חנוך לווין
| | | | אני בטוחה שצגה הייתה מהממת ...אני שיחקתי את תמונות 6,7,8 בבגרות שלי בתאטרון שנה שעברה(י"א) שיחקתי את ביג תוכס. הייתי מאוד רוצה לראות את זה ממבט ראייה שונה ולראות איך מישהו אחר התמודד עם זה!בכל מקרה לפי כל התגובות שווה לראות!!
הוסף תגובה | | | | |
| 15. דרור קרן
| | | | דרור שחקן מדהים.
הוא תמיד יהיה מדהים.
תיקי דיין מעולה וגם רמי ברוך.
ההצגה נפלאה!!
ולכל מי שכתב שהיא לא טובה או משעממת, כנראה שאתם לא יודעים להעריך תיאטרון.
הוסף תגובה | | | | |
| 14. מאוד התאכזבנו
| | | | מאוד התאכזבנו.
ידענו שזה תיאטרון אבסורד...ידענו שחנוך וולגארי
ואולי לכן לא נהנו אבל ידענו את כל זאת מראש ולכן זו אשמתנו....ו
הוסף תגובה | | | | |
ירון וקיקי גיל וקרן זוהר ופלי , (06/03/2005) |
| 13. יעקובי וליידנטל
| | | | הצגה משעממת ביותר מי שרוצה לישון שילך לראות את ההצגה הזאת בושה
הוסף תגובה | | | | |
| 12. משהו יוצא מן הכלל
| | | | שלושה שחקנים מדהימים
ההצגה עצמה הייתה ממש מצחיקה ממליצה בחום!
הוסף תגובה | | | | |
| 11. מ-1 עד 10 = 11
| | | | ואווו...
איזו הפקה מרשימה.
אחת ההצגות ה-ט-ו-ב-ו-ת ב-י-ו-ת-ר שראיתי בזמן האחרון !!
מחזה קליל ונעים , עם בדיחות שאינן נופלות גם בזמנים של היום (לעובדה שהמחזה נכתב לפני יותר מ-30 שנה).
דרור קרן - שחקן מדהים , לא יכולתי לתאר אף אחד שיבצע את "ליידנטל" בצורה כל - כך מדוייקת ואמינה.
רמי ברוך - איתמר יעקובי של ממש !
תיקי דיין - ואווווו !!! רות שחש מ-ע-ו-ל-ה . גנבה את ההצגה ...
מה שכן לא מצא חן בעיני זה המיקום של ההצגה .
בקמארי אולם 4.
אין שילוט להגיע לאולם.
יש מין "שרוול" קטן ודחוס שאליו הולכים מספר מטרים עד לכניסה לאולם. לא נעים ולא נוח.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
אל תלכו!
תרוצו =)) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הוסף תגובה | | | | |
| 10. ועוד לנען...
| | | | שכחתי להוסיף ידידי כמה פרטים בודדים אך חשובים-
א. יכול להיות פשוט שהגעת בערב ולא מוצלח ובאותו הערב ההצגה התפקששה...אם יש לך אופציה ללכת שוב אני ממליץ לך בחום מכיוון שאני אינני היחיד שנתן להצגה הזו ביקורת יוצאת מן הכלל- גם גדולים ממני.
ב. לגבי מה שאמרת על כך שהמחזה בוים על ידי "ידיים זרות"...אני מציע לך לקרוא את הביקורת של מר צבי גורן על מנת להבין על מה אני מדבר...
ג. בנוגע למה שאמרת על תיקי דיין- אני לא אומר מילה. פשוט עשה לי ולעצמך טובה- תקרא את מה שכתב מר גורן על הנושא הזה....אני סמוך ובטוח שתקבל תשובה מספקת לתהייה שלך לגבי הליהוק שלה לתפקיד ולגבי העבודה שלה במחצית השנייה שלאחר ההפסקה.
הוסף תגובה | | | | |
| 9. ועכשיו- הביקורת שלי להצגה עצמה.
| | | | הצגה מדהימה. מעניינת, מצחיקה, מעוררת צחוק ובכי גם יחד. ממזגת רובד קומי-טריוויאלי עם רובד רציני, עמוק ומרגש.
ההצגה העוקצנית הנהדרת הזו, מציגה את מחזהו הנפלא של גדול יוצרנו באור מדהים. שלושת השחקנים הנהדרים הללו יוצרים דינמיקה יוצאת מן הכלל על הבמה. במהלך ההצגה ישנם קטעים רבים בהם נדמה כאילו חנוך לוין עומד על הבמה ומספר לקהל מה דעתו בנוגע לחיינו. דרור קרן הנפלא והנערץ עליי ביותר, הציג דמות פנטסטית. אני מוכרח להודות שכאשר קראתי את המחזה הזה (כמו שקרה לי עם רוב מחזותיו של לוין) היה קשה לי לתאר איך הדמות הזו נראית על הבמה. וכאשר דרור קרן שיחק את דוד ליידנטל- לא הרגשתי כאילו ניתן לשפר, ולו בפסיק את העבודה על הדמות הזו. תיקי דיין-
אין מה לדבר, משחק מושלם, עבודה נהדרת על תהליך שדמות עוברת- יופי של עבודה. ורמי ברוך- אין מילים. פשוט שחקן אדיר שככל שהוא מתבגר כך הוא נעשה מדהים יותר ויותר. יעקבי נהדר. לסיכום- לכו לראות! הצגה חובה! יותר ממומלץ! אני הולך אליה ב- 11 לאוגוסט שוב! (ואני לא גר בתל אביב או אפילו קרוב)
הוסף תגובה | | | | |
| 8. לנען היקר.
| | | | שלום.
כאשר קראתי את התגובה שלך, תהיתי מה יכול להביא אדם , שעושה רושם כי הוא מבין דבר או שניים בתיאטרון, לומר דברים כאלו על ההפקה הנהדרת הזו. אני עוסק בדרמה כבר 6 שנים בקירוב, ואני צופה בהמון הצגות בזמן הזה, ואני מוכרח לומר שההפקה הזו הייתה מהממת.
בעודי תוהה על הסיבה שבגללה אמרת את הדברים שאמרת הגעתי למסקנה כי כנראה אתה אינך יודע תיאטרון אבסורד מהו. אז אני אשמח לספר לך (בקצרה עד כמה שאפשר)
תיאטרון האבסורד הוא תיאטרון מודרני, חדשני, אשר משקף על הבמה את הקיום האנושי כפי שהוא מאמין בו, הווה אומר, חסר תכלית ופשר. בין מחזאי האבסורד ניתן למצוא את:
סמואל בקט, אלפרד ז'ארי, ז'אן ז'נה, הרולד פינטר, אדוארד אולבי, יוג'ין יונסקו וכן גם חנוך לוין.
רציתי להביא לידיעתך פרט שכנראה לא ידעת או שנשכח מזכרונך-
במאי ההצגה, יוסף כרמון (שהיה אגב אחד מהאנשים הקרובים ביותר אל חנוך לוין בחייו) שיחזר את בימויו של לוין.
כשההצגה עלתה לראשונה בארץ היא עלתה עם השחקנים:
יוסף כרמון, אלברט כהן וזהרירה חריפאי. לכן אתה יכול להבין מדוע אני מתמלא כעס כאשר אתה משתמש בביטוי:
"ידיים זרות."
עוד פרט אחד אומר לך ידידי, ובזה אסיים. אתה צודק בנוגע לכך שתיאטרון אמור להעניק לצופה אשליית מקום. אך לא כל תיאטרון. למקרה שלא ידעת, תיאטרון האבסורד מוריד מחשיבותם של כמה פרטים שבעבר ניתנה להם חשיבות יתרה וביניהם: הזמן, המקום, העלילה וכו'...
אני מציע לך, ברגש אמיתי של הבנה וחיבה, לשבת וללמוד קצת תיאטרון לפני שאתה מטיח ביקורת שטחית כל כך לאנשים הגדולים ממך בכמה רמות.
הוסף תגובה | | | | |
| 7. פשוט לא מוצלח
| | | | הייתי אתמול, 16.7.04 בהצגה והיה מאד לא מוצלח. יש לומר שהלכתי להצגה בעקבות התגובות המהללות שמפורסמות כאן. אחרי ההצגה כל המילים המליצות הללו הן רק שק של מילים ריקות. הבימוי המינימלי לא מצליח לגרום לאשליית מקום ראויה. וכמו ברוב המקרים בהם מבויימים מחזות של לוין בידיים זרות. איכשהו נשענים רק על המילים של לוין ולא יוצרים את הטוניקה והגרוטסקה הפיזית אליהם מרמז הטקסט אלא רק מדקלמים אותו , במחשה שהוא יעשה את העבודה מאליו. כך גם הורגש הרווקים ורווקות שמשחק כעט, ובהמחזה של הלוויה חורפית שראיתי לאחרונה בניסן נתיב ירושלים.
איפה התאטרון בכל ההפקות הללו? איזו שטחיות משותפת לכל ההפקות הללו.
ועוד על ההצגה הנ"ל. הרגשה היא שלא הגיעו לעבודה נאותה בין כל השחקנים. היתה לי ההרגשה שנאמר שם "לכל אחד יש את שאר העבודות שלהם, הפקות אחרות, כולם כבר עשו לא פעם חנוך לוין אז ניתן להם לעשות את זה במסגרת האילוצים"
לא היתה דינמיקה משותפת, נראה כאילו כל אחד פעל על פי במאי נפרד. המחצית השנייה נפתחה ברמי ברוך ששכח כמה בתים, והיה גלוי לב עם הקהל לגהבי זה "פעם זכרתי את השיר הזה". שהקהל תמיד אוהב לשמוע כנראה כי צחק ברובו. אך אני לא צחקתי, אולי מתוך מבוכה שאני צריך לסבול גם את זה, במערכה השנייה תיקי דיין כבר שיחקה את תיקי דיין, מה שהדגיש שליהוקה משונה בגלל הפרש הגילים בין המאהבים למחוזרת. השחקנים הרשו לעצמם לפשל מבלי לכפר באנרגיות מתאימות לכסות על כך. היה רושם מה שמורגש בכל ההצגות שהלכתי בשנים האחרונות. הזחיחות של השחקנים , אין עבודה רצינית, אין הנאה אין תובנות חדשות. הם רק רוצים כבר לחזור הביתה לראות טלויזיה. את מחיאות הכפיים יקבלו הכל מקרה.
אגב גם דרור קרן שיחק טוב, אך מבימוי אחר לגמרי, סתם, הוא לא שיחק טוב, אך אמא שלי התעקשה שהוא שיחק טוב מכולם. לא האמנתי שאי פעם הוא ויעקובי היו חברים קרובים, לכל דמות היה את הקו הרציף שלה שלא עלה ולא ירד ולא יצר מומנטומים בהלך ההצגה, לא היו אשליות שהתנפצו. עדיף לקרוא את המחזה בבית , הוא מתביים יותר טוב בראש הקורא מאשר בעיני הצופה.
הוסף תגובה | | | | |
| 6. "בין אהבה רצויה לחברות מצויה"
| | | | מחזה למתקדמים ... לכאורה משתמשים בגסות אך למעמיק ניתן לראות בה כמראה ליחסים בין בני זוג. הרדיפה אחר נשים מתשוקה שלפני החתונה ועד לדעיכתה. הרצון להצליח עם המין השני גובר על כל חברות בין ידידים קרובים. גם אם אתה מוותר על חברך לצורך מציאת המיועדת זה לא אומר שחברך ויתר עליך.
רצף המונולוגים במחזה מראה את צדדי המחשבה של כל אחד כרציונאליים בעלי שאיפות מובנות וחתירתם להשגת המטרות , אך במערכה שנייה כל אחד מהדמויות נכשל בהשגת מטרתו ...
הצגה עם שלושה שחקנים מופלאים ותיקים ומנוסים יוצרת מחזה עם עניין ומוצלח.
הוסף תגובה | | | | |
| 5. יקבי וליידנטל באשקלון
| | | | הנני תושב אשקלון ושמחתי לגלות שעירונו מכבדת את היוצרים הגדולים במחזאים הישראלים.
עבודה משחק מופתית. מלאכת בימוי מדויקת ועיצוב שמזכיר לנו כמה מעט צריך על הבמה כדי לעשות תיאטרון משובח. .
הוסף תגובה | | | | |
| 4.
| | | | קשה לי לקבל שמחזה כזה נחשב למחזה טוב. אאני מבקר בהצגות שונות אבל הפעם זה היה בלתי נסבל. ההצגה כשלעצמה אינה ברמה ראויה ואם נצרף לכך את הפן הוולגרי המופגן (שלצערי מאפיין את המחזות של חנוך לוין) תבינו למה יצאנו באמצע ההצגה.
הוסף תגובה | | | | |
מאיר אגרוביץ , (24/05/2004) |
| 3. גילי- אשכבה לא ירד מהר, הוא הציג 250 פעמים ועדיין מועלה מדי פעם
| 2.
| | | | לרוץ לראות! אירוע תרבותי נדיר! לכו לראות מה שלושה שחקנים יכולים לעשות על במה חשופה לחלוטין, כשיש להם מחזה מופלא ומקורי כמו שרק חנוך לוין יכול לכתוב.
שרק לא יורידו את זה מהר מדי ב"קאמרי", כמו שעשו ל"אשכבה". מומלץ זה לא מילה!
הוסף תגובה | | | | |
| 1. התיאטרון הכי טוב בעיר
| | | | צו השעה.
התרבות קורסת, השפה דלה, יש לתת כבוד ליוצרינו הגדולים!!
שחקנים שעושים עבודה מופתית. מלאכת בימוי מדויקת ועיצוב שמזכיר לנו כמה מעט צריך על הבמה כדי לעשות תיאטרון משובח. המחזה בן גילי, וכאילו נכתב רק אתמול. המוזיקה מרגשת ועל-זמנית. שירה.
תודה לכל העושים במלאכה החשובה שבוודאי יציגו הצגה נפלאה זו בפני קהלים רבים, וילהיבו צעירים שלא הספיקו להכיר את יצירתו של בכיר מחזאינו - חנוך לוין.
פנינה אמיתית.
הוסף תגובה | | | | |
|
|
|
|