logo tel aviv
תרבות ראשי עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
  כל מופעי החודש  
2019 יוני
א ב ג ד ה ו ש
      
101112131415
16171819202122
23242526272829
30
מתח/פעולה
 
No Blood בלי דם
 
 
בימוי: יוסף אל דרור
משתתפים: דני איסרליש, אודי רוטשילד, דנה מיינרט, ששי סמוכה , נטע בר-רפאל, דניאל ג`יידליין, , מירב אוסופסקי, ירון ברובינסקי

הופעה ראשונה: 2018

ארץ מקור: ישראל

משך הופעה: כ95 דקות
 
תמונות היכן ומתי

מאני, מורה לכתיבה בן 35, נקלע בטעות למעקב אחרי אדם אחר ונתפס בעדשת מצלמה משטרתית. הוא נקרא לבירור, שככל הנראה מנקה אותו ממעורבות, אבל מערער אותו וגורם לו להטיל ספק בסביבתו הקרובה. ניסיונותיו להחזיר את הסדר על כנו, גורמים לו דווקא להתגלגל עמוק יותר פנימה והוא נסחף לחצית גבולות החברות, גבולות האהבה, גבולות המדינה, אולי גם גבולות הסביר. את המסלול יוצא הדופן של מאני מלווים מרחוק, או מקרוב - שתי המפלצות הישראליות הגדולות: "בטחון המדינה" ו"הטלוויזיה".


ביקורות
הסרט נפתח טוב, בונה תחושה של מתח באוויר ושל משהו לא מפוענח המתפתח לאיטו. לכך תורמת העובדה שלגיבור מאני אין טלפון סלולרי והוא בודק את ההודעות שהשאירו לו, או לא, באמצעות חיוג מתא טלפון ציבורי למענה קולי. בשלב זה הסרט נראה כאילו מאחורי הטקסט הסתום שהוא מציע מסתתר סאבטקסט מובן יותר, בדיוק כמו שמאני מנסה להנחיל לתלמידיו בכיתה. אבל ככל שהסיפור הקולנועי מתקדם מתחלים לאבד את הידיים והרגליים בו. המעקב של מאני אחר רונה נראה לי מקרי ותלוש, כאילו נעשה כאן ניסיון לייצר סיטואציות שלא כל כך נדבקות ולא מרכיבות פאזל היוצר תמונה שלמה. כך למעשה נמשכת התחושה עד סוף הסרט. הגיבורים נכנסים לסיטואציה ויוצאים ממנה, הולכים, נוסעים, דנים בנושאים שונים, מאישיים ועד בטחוניים, וגם מחרוזת האירועים הזו לא מובילה לבניית מרקם עלילתי קוהרנטי. נוכחות אנשי המשטרה בין הסיטואציות אמורה אולי לסייע בפתרון סימני השאלה שנותרים, אבל הם לא הופכים לסימני קריאה, ומשאירים אותך עם סימן שאלה גדול.

דירוג: ** וחצי



בלי דם