logo tel aviv
תרבות ראשי עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
  כל מופעי החודש  
2019 ספטמבר
א ב ג ד ה ו ש
1011121314
15161718192021
22232425262728
2930
תיאטרון הסימטה
 
הקהל
 
 
יוצרים: דלית ענבר , אבי פליט
מאת: פדריקו גארסייה לורקה
תפעול תאורה: יובל זמיר
בימוי: יובל זמיר
מוזיקה: רן בגנו
תמליל: בוריס סבידנסקי ויעקב תמרי
תאום אמנותי: אלכסי טרלצקי
משתתפים: אמיר צבי , יניב מויאל , סאמי קורן , איילה ליפשיץ , אסף עמיאל , רון ריכטר , איתי בליברג , רונן סדיס , דור כהן , סמדר בן דוד , שירה אלפנדרי , פיליפ דומרב

הופעה ראשונה: דצמבר 2005
 
תמונות היכן ומתי

בשנת 1930 מוזמן לורקה למסע הרצאות בקובה, כאחד היוצרים החשובים של ספרד בעת החדשה וזוכה להצלחה מסחררת, אלא , שבאותה תקופה, עבר לורקה את אחת התקופות הקשות בחייו: הרומן הגדול שלו עם סלוואדור דאלי נסתיים באחת, כאשר הצייר מעדיף לנטוש אותו לטובת גאלה – האישה שתלווה אותו כל חייו. לורקה, שמצא בדאלי שותף ואהוב, מתרסק. שוב הוא מרגיש בודד ודחוי ואומלל וכך הוא נוסע לקובה.

שם, הוא מתחיל לכתוב את המחזה של חייו, את "הקהל". לורקה לא האמין שאי פעם יועלה המחזה על הבמה ולכן הרשה לעצמו לשפוך על הדף הכל. התוצאה היא המחזה האמיתי ביותר שכתב מעודו: מחזה הכתוב כהזיה סוריאליסטית, שבה זיכרונות, חלומות, תשוקות, אנשים, חיות וחפצים לוקחים חלק שווה בעלילה. זהו המחזה שהפקיד בידי אחד מחבריו והשביע אותו שישמיד אותו במידה וימות.
ואכן – רק בשנת 1987 זוכה המחזה לעלות לראשונה על הבמה. אחת הסיבות היא מאמציה של משפחתו במשך שנים לבנות לו ביוגרפיה משופצת, שבה הצד ההומוסקסואלי והיצירות "הבעייתיות" יותר יודחקו הצידה ויוצנעו.

המחזה מתחיל בחדרו של במאי התיאטרון הפתוח – האיש שמכר את נשמתו והאמת האמנותית שלו בעבור ההצלחה המסחרית והשררה. אל החדר פורצים ארבעה סוסים – סמל לתשוקות הגוף המודחקות ומבקשים ממנו להכניס אותם מחדש לחייו. אולם הבמאי מגרש אותם בקשיחות. אבל זה לא נגמר – אל החדר נכנס "הקהל" – שלושה גברים שהם בעצם איש אחד: גונזלו (גלגולו של לורקה במחזה) אהובו וחברו ההיסטורי של הבמאי (דאלי). גונזלו מתעמת עם הבמאי ודורש ממנו לחפש יחד איתו את התיאטרון האמיתי – "התיאטרון שמתחת לחול" – התיאטרון השואב את האמת שלו מהכאב האמיתי ומהמתים.

השניים יוצאים למסע של התחשבנות אל תוך עברם וחלומותיהם, כאשר הם מתגלגלים בעשרות דמויות וחפצים המסמלים את הצדדים הגבריים, הנשיים והחייתיים שבהם. הם חוזרים אל ימי רומא, שם מוכר הבמאי את עצמו לקיסר (הוא הממסד) החונק אמנים צעירים. הם מגיעים לקבר של יוליה בוורונה, שם מתעמת לורקה עם רעיון האהבה הטוטאלית, כאשר ארבעה סוסים לבנים מבקשים מיוליה שתסכים לשכב איתם בכדי שיוכלו להיוולד מחדש.

שיאו של המחזה באולם התיאטרון עצמו, כאשר הסכר נפרץ והתיאטרון של המתים פורץ במלוא עוזו. יוליה השחקנית נחטפת וגונזלו עולה לשחק במקומה ומתאהב בשחקן המגלם את רומיאו. כאשר מגלה זאת הקהל הוא קם לעשות לינץ'' בשחקנים ופורצת בתיאטרון מהפיכה.
בסופו של המחזה, נותר הבמאי, שבגד באמת שלו, בחדרו בתיאטרון, כשהוא הולך וקופא למוות.



מחיר עיר שם האולם שעה יום תאריך