logo tel aviv
תרבות ראשי עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
  כל מופעי החודש  
2019 ספטמבר
א ב ג ד ה ו ש
1011121314
15161718192021
22232425262728
2930
תיאטרון אוניברסיטת תל אביב
 
הרופא הטוב
 
 
יוצרים: סיוון קליינר , עמית בר-צדק
מאת: ניל סיימון
תפעול תאורה: עדה בן נחום
בימוי: נולה צ'לטון
מוזיקה: חנה הכהן
תעתוק וניהול מוזיקלי: אירנה גלוזמן
תאום אמנותי: דינה קונסון
תחקיר ועריכה: אירנה גלוזמן
משתתפים: איציק ויינגרטן , אמיר לוי , תלמידי משחק שנה ד'

הופעה ראשונה: 24 במאי 2003

משך הופעה: כשעתיים
 
תמונות היכן ומתי

הבמאית נולה צ''לטון מביימת בתאטרון האוניברסיטה בתל-אביב את תלמידי משחק שנה ד'' במחזה הרופא הטוב, עיבוד שערך ניל סיימון לסיפוריו הקצרים של הסופר אנטון פאבלוביץ צ''כוב.
במרכז הקומדיה עומדת דמותו של צ''כוב עצמו - אותה מגלמים לסירוגין השחקנים איציק ויינגרטן ואמיר לוי, המצטרפים אל תלמידי המשחק הצעירים - כמספר המגולל בפני הקהל את סיפורו האישי והמציג את חייו העגומים ואת חיי החברה בה הוא חי. דרך סיפוריו מעלה המספר לבמה גיבוריו של צ''כוב. התמונות הקומיות בהצגה מקיימות את מנהגו של צ''כוב לתאר חווית נפש המתרחשת כתוצאה משחיקת רוח האדם במגעה עם חיי היום יום.

בעיבודו נשאר סיימון נאמן למבנה סיפוריו של צ''כוב ותמונות המחזה מתחילות בנקודה מסויימת ומסתיימות לפרקים בהיפוך מוחלט. מבנה זה מביא להיפוך מעמדן של הדמויות עצמן, החלש הוא למעשה החזק והחזק הוא החלש. היפוכים אלה שמודגשים בבחירות הבימתיות מעלים את השאלות המרכזיות שמלוות את ההצגה: מיהו החלש ומיהו החזק? מהו גורלה של החברה האנושית? והאם גורל זה נתון לשינוי? המחזה מעלה ביקורת לגבי יחסי הכוחות החברתיים ומדגיש את התסכול וחוסר האונים בו חיות הדמויות. צ''לטון בוחרת להשאיר את ההצגה במקום ובזמן בו נכתבו סיפוריו של צ''כוב. היא מקפידה על דמויות אב טיפוסיות ולא מתיימרת להעביר את ההתרחשות למקום מודרני עכשווי. דווקא בחירה זו יוצרת הזדהות מלאה מצד הצופה שנשאב אל עולם קומי ומשעשע, אשר לתוכו מחלחלת הפסימיות הצכוביאנית של סוף המאה ה-19.

על-פי סיפורים של אנטון צ''כוב


מחיר עיר שם האולם שעה יום תאריך