|
|
|
דרמה |
|
|
|
|
|
Madres paralelas |
אימהות מקבילות |
|
|
|
|
|
|
שחקנים: פנלופה קרוז, מילנה סמיט, איטנה סנצ`ז ג`יחון, ישראל אלחלדה, חולייטה סרנו, רוזי דה פלמה |
הופעה ראשונה: 2021 ארץ מקור: ספרד
משך הופעה: שעתיים ו-3 דקות
|
|
|
|
סרט של פדרו אלמודובר
סיפורן של שתי אמהות אשר יולדות באותו היום - ג'ניס הבוגרת מלאת התרגשות ושמחה, ואנה הצעירה מפוחדת ומלאת חששות.
ביקורות כשזה מגיע לפדרו אלמודובר, אל תצפו לנראטיב ליניארי פשוט. הוא מתחיל בנקודה מסוימת ומתפתח תמיד לכיוונים מפתיעים. כבר מתחילתו ברור שזהו סרט פוליטי, הראשון אולי באופן כל כך מובהק של הבמאי המצטיין, המחליט לנבור כאן בפרק היסטורי קשה בעברה של ספרד. הסיפורים המפותלים שלו, הנארגים באמנות, ולתוכם משתרבבות עלילות משנה מפתיעות, מזכירים במידה רבה טלנובלות, אלא שבאופן שבו הוא עושה זאת, הדברים מתקבלים נהדר. תחילה הוא עוסק כאן בקשר שבין ג'ניס (נקראת כך על שם ג'ניס ג'ופלין, שביצוע מרגש שלה ל"סאמר טיים" משובץ בפסקול) וארתורו, שמבטיח לחשוף בפניה את ההיסטוריה המשפחתית שלה והדברים מתפתחים לכיוונים נוספים והולכים ומשתנים שוב ושוב עד סוף הסרט. כך גם בציר העלילתי המרכזי, מרקם היחסים של ג'ניס עם אנה, שבו צפויות לצופה הפתעות מרעישות, ויותר מאחת, אותן לא ניתן לחזות מראש. ובנוסף לכך משלב אלמודובר בעלילה סיפורי משנה קטנים. למשל, בקריירה של ג'ניס. אימהותה והיותה אם חד-הורית מחייבים אותה לפנות לבוסית שלה בבקשה לשוב ולצלם, אפילו רק מוצרים מסחריים. ויש את סיפור המשנה מהצד של אנה, העובדת כמלצרית בבית קפה, שאמה שחקנית התיאטרון נוכחת-נפקדת בחייה. פנלופה קרוז, שעבדה עם אלמודובר בשורה של פרויקטים, בהם "כאב ותהילה", "לחזור", "חיבוקים שבורים", "הכל אודות אמא", "אהבת בשר ודם" ו"לעוף ההתרגשות", נהדרת כהרגלה גם כאן, ואילו מילנה סמית המקסימה היא תגלית של הבמאי וצוותו, שאיתרו אותה באינסטגרם. בשורה התחתונה, אלמודובר מספק לנו כאן כהרגלו ארוחה קולנועית עשירה, מומלצת מאוד. (נחום מוכיח, אתר הבמה)
|
|