סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
קולנוע
לוח האירועים 2024 מרץ 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
דרמה
 
A Tale of Love and Darkness סיפור על אהבה וחושך
 
 
בימוי: נטלי פורטמן
שחקניות: נטלי פורטמן, אמיר טסלר, גלעד כהנא, נטע ריסקין

הופעה ראשונה: 2015

ארץ מקור: ארה"ב , ישראל

משך הופעה: 95 דקות
 
תמונות היכן ומתי

סרטה של נטלי פורטמן, המבוסס על ספרו עמוס עוז, אודות זיכרונותיו מילדותו בירושלים בשנים שלפני הקמת המדינה. אריה (גלעד כהנא), אביו, היה אדם זהיר, שלא טיפח תקוות רבות מדי בנוגע לעתיד. אבל אמו פניה (פורטמן) שאפה להרבה יותר. השניים שרדו את מלחמת העולם השנייה והבריחה מאירופה, אך חיי היומיום הכבידו עליה.

על מנת לעודד את נפשה היא נאחזה בעמוס (אמיר טסלר) בן ה-10 וכדי לבדר אותו המציאה סיפורי הרפתקאות מסעירות. הוא הוקסם במיוחד כשקראה לו שירה והסבירה לו את פירושן של מילים אותן לא ידע ושפות זרות, הדברים השפיעו מאוחר יותר על כתיבתו, למשך כל חייו. גם עצמאות מדינת ישראל לא החזירה לפניה את חדוות החיים, והיא הלכה ושקעה בבדידות ועצב. עמוס מצא עצמו חסר אונים, בלי יכולת לעזור לה וכך מצא עצמו נפרד ממנה מוקדם מדי. וכעת עליו להתמודד עם חייו החדשים, במדינה החדשה.

עברית

ביקורות
העברית של נטלי פורטמן והשימוש שלה בשפה היא בעיה קטנה מאוד, אם בכלל, בסרט. מה שכן זועק לשמיים זה הנרטיב התסריטאי, ובעיקר קריינות הרקע, באופן בו היא העבירה אותו למסך מספרו של עוז. הטקסט נשמע לרוב ילדותי ובמקרה הטוב פדגוגי (אפילו כשהדובר הוא מוני מושונוב) ומנסה לומר את מה שכלל לא צריך להסביר במילים. פורטמן גם לא הצליחה לפתור את רוב בעיות הרגש. אריה ופניה, בעל ואישה, נראים לאורך רוב העלילה כמו שני פלקטים שאינם קשורים זה לזה. גם המשבר הנפשי ותסמיני ההתנתקות שפניה לוקה בהם אינם מגובים או מוסברים היטב. אפילו לא כשהמלל הקרייני לוקח את מקום פרשנות העלילה. האם הרף העין בו רואה עמוס את אביו יושב בבית קפה ונוגע בידה של אישה יפה שיושבת מולו, אמור להציף איזה קונפליקט? גם זה לא קורה. לא שהגרסה הקולנועית ל"סיפור על אהבה וחושך" מביכה, אבל זה פשוט לא זה. כנראה שפורטמן הלכה על פרויקט שאפתני מדי ליכולותיה בעת הזאת. גם עיבדה את ספרו של עוז לתסריט, גם ביימה, לראשונה בקריירה שלה, וגם שיחקה. אפילו עבור שחקנית הוליוודית משגשגת, זוכת אוסקר, זה יותר מדי. נקודות האור כאן הן האספקטים הוויזואליים: שחזור התקופה המוקפד, בניית האווירה, השימוש בדימויים מעוררי השראה לפעמים והצילום הנהדר של סלאבומיר איז'אק. גם המוזיקה שהלחין ניקולאס בריטל תפורה נכון על העלילה. אמיר טסלר הוא בחירה נהדרת, מעניינת גם עבודתו של גלעד כהנא, בעוד פורטמן עצמה, כשחקנית, רחוקה מלהרשים.
נחום מוכיח, הבמה



סיפור על אהבה וחושך

 
תגובת גולשים (1 תגובות)  
הוסף תגובה   לכל התגובות
1. לא מסכים עם הביקורת של האתר! 
רוני , (14/09/2015)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע