סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2021 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
ריאיון
 
מאת: טל גורדון המלאך השומר של שיער
 

 
 
אמילי, הבת שלי, גדלה בתיאטרון. מגיל אפס היא מגיעה המון לתיאטרון, כי אני משתתפת במקביל בשתי הפקות ענקיות בקאמרי, גם 'שיער' וגם 'קזבלן', וזו כמות עבודה באמת בלתי נתפסת, אז היא מבלה איתי המון במקום העבודה שלי, שהוא מקום מאוד מזמין וכיף לילדים, ואני שמחה שיש לי את הפריבילגיה לתת לה את המקום הזה לגדול בו"
שיחה עם מיי פיינגולד על אמהות ועל התפקיד שנתפר במיוחד עבורה במחזמר המצליח בקאמרי


"שיער", המחזמר, הוא לפני הכל שירים אדירים וחוויית ילדי הפרחים שהשאירו לעולם מורשת של אהבה ושלום, כנגד תחלואי המלחמות והשנאה הרוחשים בו.

במקום להפוך לקלאסיקה בימתית נטו, גם 47 שנה אחרי שנכתב המחזה בידי ג'יימס ראדו,ג'רום רגני, (טקסט ומילות השירים), וגאלט מק'דרמוט (מוזיקה), נשארו הלבטים שהוא מעלה רלוונטיים גם בעולם שבו אנחנו חיים.
אמנם בזמן אמת המחזמר ייצג מהפכנות גם במסריו פורצי הדרך לתקופתם, וגם באופן הבימתי בו הוצגו, אבל הדברים המרכזיים שנזקקו לעדכון בגרסה החדשה של תיאטרון הקאמרי למחזמר הם בעיקר הצדדים הוויזואליים והמוזיקליים, אותם שיגר הבמאי משה קפטן לשנת 2015.

"הפכו אותי ללוליינית ורקדנית מן השורה"

עדכון משמעותי נוסף הוא דמותה של דיון, מי ששרה בסרט את "אקווריוס", וזוכה בהפקה הבימתית החדשה למקום נרחב בהרבה, ומגולמת בידי מיי פיינגולד, המופיעה ב"שיער" 2015 לצד עוז זהבי (ברגר), דן שפירא (קלוד) וחן אמסלם (שילה).

"גדלתי על 'שיער' כילדה", אומרת פיינגולד, "וגם הדור שמעליי גדל על 'שיער' כילדים,  וזו אחת הקלאסיקות של כל הזמנים, אז דבר ראשון הרלוונטיות היא לנער ממנו את האבק ולהביא אותו מחדש, כי יש דברים שאסור לתת להם למות וצריך כל הזמן לנער ולעורר אותם, ואני חושבת שקודם כל בגלל הסיבה הזאת צריך כל הזמן להעלות קלאסיקות".

כמה נחמד היה אם המחזמר הזה היה רק בגדר קלאסיקה שמספרת לנו איזה עולם מטורף היה פה פעם

"הרלוונטיות של 'שיער' תקפה כל עוד יש מלחמות, וכל עוד יש שיח בין שלום ואהבה לבין מלחמה. זה נכתב על ההיפים, על שנות השישים, על מלחמת ויאטנם, בארצות הברית, והעבודה שלך כאמן היא באמת לשבת ולעשות קו, ממש כמו בחוברות פעילות של הילדים, שיש לך שני טורים ואתה צריך לחבר קו בין שני דברים שקשורים אחד לשני. אז אתה יושב ומחבר את הקווים.

"אבל הדבר הכי חשוב זה שבאמת 25 שנים בערך עברו מאז שהעלו את זה בפעם האחרונה בארץ, ואני חושבת שראוי שיעלו כל איזה 25 שנה קלאסיקה בסדר גודל כזה. משה קפטן השכיל להביא את ההפקה ל-2015, לא רק מבחינת המסרים שעדיין קרובים לנו בבטן, אלא גם אסתטית, באופן שבו המחזמר הזה מוצג.

"בגלל שאנחנו נמצאים בעולם אחר לגמרי היום, גם מוזיקלית וגם ויזואלית, יש איזה סוג של קידמה שעברנו מאז, וקפטן בחר דווקא להביא את זה לקידמה של היום, וזה מאוד מתכתב מבחינה מוזיקלית עם כל מה שקורה היום בעולם. הוא לקח את ג'וני גולדשטיין וטל בלכרוביץ' שעבדו יחד על ההפקה המוזיקלית, ובמחזה שלנו יש טייק-אופים מהדברים הכי ישנים של שנות השישים ועד ביונסה ופארל ויליאמס, יש סאונד חדש לשירים.

"גם תנועתית, אביחי חכם הוא כוריאוגרף גאון שהביא את התנועה להיום, ממש מה שרואים בשואוס הכי גדולים בעולם קיים אצלנו על הבמה. באמת, הפכו אותי ללוליינית ורקדנית מן השורה בהפקה הזאת".


שיער03-ליאור-נורדמן.jpg
שיער, צילום: ליאור נורדמן

האמא של כולם

גם את הדמות של דיון, שאת מגלמת, קפטן עדכן

"בהפקה החדשה קפטן הרחיב את הדמות של דיון, שבסרט לא ממש קיימת. שם היא הדמות ששרה את 'אקווריוס', ובמחזה החדש היא דמות של מלאך שומר, ממש חצי אדם חצי מלאך. הסיפור הוא על קלוד, בחור צעיר שעומד להתגייס בעוד יומיים, שנתקל בחבורה של היפים, ומבלה איתם 48 שעות לפני הגיוס. זה מחזה שמעלה הרבה תהיות ושאלות בנוגע לדברים שעומדים מאחורי ההחלטות שלנו, ושואל האם אנחנו עושים דברים בחיים בגלל שכופים עלינו או שאנחנו עושים אותם בגלל שזו הבחירה שלנו.

"דיון מסתובבת סביב קלוד לאורך כל ההצגה ושומרת עליו, ובמקומות מסוימים היא כבר יודעת איך הסיפור מסתיים, עוד לפני שהקהל מגלה מה עומד לקרות. היא מובילה את המחאה החברתית של ההיפים, היא סוג של שמש ורוח, אני ממש קוראת לה 'ארבעת האלמנטים', היא הרוח, האדמה, האש והמים".

מה זה אמר מבחינתך להביא מתוך עצמך לדמות שלה?

"לעבוד עם קפטן זה תהליך מאוד מעניין כי הוא אוהב לעשות סדנאות עבודה בחדר החזרות, כשהוא מעלה המון שאלות ותהיות, ומחפש איפה החיבור שלך כאדם. אצלי זה קצת טריקי, בגלל שאני דמות שהיא שמיימית, ככה שאת המקום של הזעם וההתרסה שיש בתוך כל אחת מהדמויות לא הייתה לי בעיה למצוא, כל אחד יכול להתחבר לחיים של עצמו ולראות מאיפה הוא שואב אנטגוניזם, או מה יש לו להגיד על הממסד, ובאמת פתחנו את זה לשיחות מול כל הקאסט, ולכל אחד היה משהו מאוד מעניין להגיד.

"אני, מעצם העובדה שיש לי ילדה בת שלוש ואני אמא וזה מאוד שינה אותי בשנים האחרונות, ואני כן יכולה לנבוע מתוך המקום הרך והאוהב והמפוחד, יותר קל לי להיכנס לעור של דיון, שהיא האמא של כולם באיזשהו מקום, והיא באה מהמקום הזה של דאגה ואהבה לעולם, ולא ממקום של שנאה, אלא מרצון שלכולם יהיה טוב. אנחנו קוראים לזה שלום..."

שיער01-ליאור-נורדמן.jpg
שיער, צילום: ליאור נורדמן

בפעם האחרונה שבה דיברנו לא היית עדיין נשואה ואמא. איפה את מזהה את השינוי הזה שזה עשה בך?

"זה מסע שכולנו עוברים, אני מאמינה. כשהייתי עוד בהיריון הייתי בטוחה שהאימהות לא תגדיר אותי, ושאני אמשיך להיות אני וילד יתווסף למסע שלי, ואתה תמיד חושב שכולם לא מבינים כשהם מחייכים אליך ואומרים לך שזה לא הולך להיות המצב, ובסופו של דבר הפלא הזה יוצא לאוויר העולם והכל משתנה, ואתה פתאום מבין על מה כולם מדברים.

"השינוי הוא קודם כל בהגדרה שלי ביקום, בעולם. הרי מה אנחנו מחפשים כל הזמן, גם אם אנחנו לא מודעים לזה? את הזהות שלנו במסע הזה. ופתאום, כשאתה יוצר חיים, הזהות שלך מאוד ברורה לך. אתה במקום שבו הסֶנטר שלך מאוד חזק. לא משנה לאן אתה הולך ולאיפה תבוא, אתה יודע איפה מרכז החיים, ופתאום יש לך איזו יציבות, איזה שקט, שלווה נפשית, פרופורציה בחיים.

"אם פעם היית מאבד את העשתונות על כל דבר קטן שקורה סביבך, פתאום יש משהו שמזכיר לך מה מהות החיים האמיתית, ואתה רגוע, ולא מאבד עשתונות, ורק דואג לדבר הקטן הזה שלך. הכל סביבו. אם זה הפרנסה, האופן שבו אתה חי, האופן שבו אתה מדבר. פתאום אני חווה את הדברים מחדש. יש לי הערכה מחודשת לצבעים, למרקמים, למספרים, כי אני לומדת את קסם העולם דרך העיניים של הבת שלי, וכל החיים משתנים. אני הרבה יותר רגועה ושלמה, החיים שלי כל כך שלמים כמו שהם לא היו מעולם".

שיער02-ליאור-נורדמן.jpg
שיער, צילום: ליאור נורדמן

הבת שלי גדלה בתיאטרון
 
פיינגולד, ממשיכה עם "שיער" דרך בת חמש שנים של השתתפות בולטת בהפקות-העל של הקאמרי, שהחלה עם "לילה לא שקט" - תפקיד עליו קיבלה את התואר "תגלית השנה של הקאמרי" - ממשיכה עם "קזבלן", שעל השתתפותה בו זכתה בפרס שחקנית המשנה בשנת 2012, וכעת עם ההשתתפות ב"שיער".

"אני כבר חמש שנים בתיאטרון", מספרת פיינגולד, "אמילי, הבת שלי, גדלה בתיאטרון. מגיל אפס היא מגיעה המון לתיאטרון, כי אני משתתפת במקביל בשתי הפקות ענקיות בקאמרי, גם 'שיער' וגם 'קזבלן', וזו כמות עבודה באמת בלתי נתפסת, אז היא מבלה איתי המון במקום העבודה שלי, שהוא מקום מאוד מזמין וכיף לילדים, ואני שמחה שיש לי את הפריבילגיה לתת לה את המקום הזה לגדול בו.

"שחקנים זה עם שלילדים כיף להתרועע איתו, והיא באמת מכירה את התיאטרון על בוריו, ויכולה לקחת אותי דרך דלתות ומסדרונות שלא ידעתי שקיימים שם, והיא רק בת שלוש. והיא מכירה שירים מ'קזבלן' ומ'שיער', ונחשפת לעולם התרבות מזווית אחרת".

ומה עם הזווית האישית שלך, כזמרת יוצרת?

"קודם כל אני עושה תיאטרון מוזיקלי, והיה לי גם את המסע לאירוויזיון השנה שהכניס אותי עמוק, ויש לי הרכב מוזיקלי מאוד מצליח שנקרא 'לימוזינה אקספרס' שכולל את החבר'ה של משינה, וגם יובל מדי פעם מתארח. אנחנו מופיעים המון, עושים הופעות גדולות וכיפיות, בעיקר של גרסאות כיסוי של להיטים משנות השמונים עם טוויסט אלקטרוני מחודש והרבה גיטרות לייב, למרות שמאז שנכנסתי לפרויקט 'שיער' הייתי צריכה לקחת קצת ברייק מהלהקה בגלל לוח הזמנים, והאמת שאני מאוד מתגעגעת אליהם". 
  

המחזמר "שיער" יציג בתאריכים  5-3 בפברואר 2015 בהיכל התרבות אשקלון, בתאריכים 7 בפברואר - 18 באפריל בתיאטרון הקאמרי,  וב-24, 25 במאי בהיכל התרבות מודיעין.

לרכישת כרטיסים


למועדי מופעים >

29/01/2015   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

תגובת גולשים (1 תגובות)
הוסף תגובה   לכל התגובות
1. מה החידוש אם צפינו בבית צבי עם מרבית חברי הקאסט
אור משה , תל אביב (02/02/2015)

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע