סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
פסטיבלים
לוח האירועים 2022 ינואר 
א ב ג ד ה ו ש
      
101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
ידיעה
 
מאת: מערכת הבמה פסטיבל תמונע 2014
 

 
 
הפסטיבל שיתקיים באוקטובר מאגד בתוכו מופעי מחול, תיאטרון, פרפורמנס ומוזיקה


פסטיבל תמונע שיתקיים בין התאריכים 26-17 באוקטובר 2014 בתיאטרון תמונע בתל-אביב מאגד בתוכו מופעי מחול, תיאטרון, פרפורמנס ומוזיקה אשר נוצרו בשפה אישית וייחודית.

הפסטיבל רוצה להציב ראי לשטח האמנותי המבעבע והמשתנה, כשהמטרה היא לא לתת לשטח לשקוט. מעבר לחגיגה לשמה, שואף התיאטרון לתת מרכז לעשייה - שהיא הדופק של היצירה. העבודות בפסטיבל מוצגות בבכורה או בבכורה ישראלית ומהוות מבט מרוכז ובין תחומי לנעשה סביבנו. 
 
התיאטרון מבקש להסב את תשומת לב הקהל ליריית הפתיחה של פלטפורמת מחול פולנית-ישראלית חדשה של תיאטרון תמונע בשיתוף עם המכון הפולני ותיאטרון הסטארי ברואר בפולין - פלטפורמה שתתקיים במהלך השנים הקרובות ותחשוף קהל ישראלי למחול בפולין וקהל פולני למחול בישראל.

בפסטיבל יוצגו שני ערבים משותפים של יוצרים פולניים ויוצרים ישראלים וכן יתקיים אירוע שיח. כמו כן יתקיים בפסטיבל מופע המחול Magic Valley של אנסמבל האינסטרומנט המגיע לארץ מברלין.

בתחום התיאטרון יעלו שלוש הצגות אשר נוצרו במיוחד לפסטיבל: "אסופי" של עידן זילברשטין, "על הבגידה" של אלמה וייך ו"1948"- יצירתם של מרט פרחומובסקי ושימרית מלול על פי ספרו של בני מוריס.

בנוסף יועלו שתי הצגות חגיגיות מבית היוצר של אנסמבל תמונע - "וריאציות גולדברג" בבימויו של גיל אלון ו"פחד מוות", יצירתו של ניצן כהן.

הקהל מוזמן גם לשלוש יצירות פרפורמנס חדשות: היצירה של דפנה זילברג, "תורת הזרע", אשר פותחה מפסטיבל א-ז'אנר האחרון לערב מלא, "ותהר ותלד" של רחל קשת וחנה ואזנה ומופע חדש של השחקנית והיוצרת מיכל דביר.

כמו כן יעלו העבודה החדשה של נעה דר "עור" ויצירתה החדשה של הכוריאוגרפית נעה שדור שתעלה בבכורה.
עוד בפסטיבל יוצגו האופרה "רגליה של הקיסרית" של תא אופרה זוטא, ותתקיים חשיפה ראשונה של פרויקט S2   מבית היוצר של תיאטרון כאן

מופעי הפסטיבל:  
 
אסופי
 
לאחר התכתבות של חצי שנה בצ'אט, אישה מוכרת את רכושה, נפרדת מחייה ובאה לגבר. הוא חי בבר על צלע הר, על פי תהום. כשהיא מגיעה, מחכים לה שני גברים ושני נשרים. שמחת המפגש עם בן הזוג מתחלפת בבעיה שתחילתה שאלת הבחירה בגבר אחד, או בשניהם, וסופה במאבק על חייה. אסופי הוא כינויו של הגבר בצ'אט, שפירושו: תינוק שנמצא ברחוב ואין איש יודע מי הוריו. סיפור פשוט על בדידות ועל הצורך להפר אותה. אין סימני שאלה, אין פסיקים. יש רק נקודות. שחותכות ובוצעות משפטים. שמייצגות את הריק שנשאר. את חוסר היכולת של השפה המודרנית. ההפקה בשיתוף עם "אנוש" העמותה הישראלית לבריאות הנפש. 
 
מחזה, בימוי ומוזיקה: עידן זילברשטין, במאי משנה והפקה: עומר אלשייך, עיצוב חלל: דדה שטראוס, תנועה: יעל שקד, עיצוב תאורה: יואב בראל, וידאו: שחר ברקת וליזה סולוביוב, ייעוץ אמנותי: נאוה צוקרמן ויאיר ורדי, שחקנים: אלון אופנהיים, אפרת כהן ואיתמר שרון.

ההצגה תתקיים ב-17 וב-18 באוקטובר בשעה 20:00, 30 ₪. לפרטים נוספים

אסופי-01.jpg
"אסופי" (יח"צ)
  
וריאציות גולדברג (בכורה)
 
אנסמבל תמונע מציג: המחזה מתרחש בתיאטרון, בזמן החזרות. אלוהים הוא הבמאי והוא מביים את הבריאה. האם ההפקה תצא לפועל? האם היא תצליח? איך נראית היום סצנת הרצח של קין והבל? איך מתמודדים עם תלונות ועד השחקנים כשהבמאי מביא שחקנית אורחת לשחק את חווה? האם דמותו של ישו יכולה להיות כלולה בעלילה? בפעם הראשונה בארץ על במה מקצועית, עולה המחזה השנון-נוגע-מצחיק ובעל ההומור השחור, מאת המחזאי השנוי במחלוקת ג’ורג’ טאבורי, שגם כתב תסריטים לאלפרד היצ’קוק.
 
מאת: ג'ורג' טאבורי, תרגום: גד קינר, בימוי: גיל אלון, עיצוב תפאורה ותלבושות: רותם בלום, לחנים מקוריים, עיבודים מוזיקליים ועריכה מוזיקלית: אור מצא, כוריאוגרפיה: שירלי ברבי, עיצוב תאורה: יאיר ורדי, שחקנים: מיכאל אושרי, רועי איילון, גיל אלון, שירה אלפנדרי, אברום הורוביץ, חן יאני, ניסו כאביה, אודליה סגל, שחר פרחי, תום קינן קנטי, יוסי רחמני.   
                                                                      
ההצגה תתקיים ב-17 וב-18 באוקטובר בשעה 20:00, 30 ₪ . לפרטים נוספים


Magic Valley

אנסמבל האינסטרומנט מברלין מציג: שתי דמויות על רקע עולם שנחרב מקיימות ציוויליזציה ביקום דמיוני. בתהליך כרונולוגי של הישרדות וחיבור נוצרות מחוות, נחשפים חלומות ומתעוררת זיקה רדומה אל האחר. מתוך התהוותם של שפה ותלות הדדית עולים ביטויים של קטבים מנוגדים: שלווה מול איום, דו-קיום מול בדידות, בריאה מול הרס. המסע אל מג'יק ואלי (עמק קסום) מגלה נופים של קיום ראשוני, לידתן של תרבות ואלימות וכוחו של הדמיון ביד אנוש. מתוך יחסי הגומלין בין הגוף לסביבתו פוסעות הדמויות על הגבול הדק בין יופי לכוחניות ופורסות רקמה אבולוציונית של מחזוריות, חיים ומוות. עלה לראשונה בתיאטרון לופט, לייפציג, אוגוסט 2011 

 
כוריאוגרפיה: מיה מטילדה קרול, עיצוב חלל ותלבושות: שרה מרגווייר, מוזיקה מקורית ואינסטלציית סאונד: רוי קרול, מופיעים יוצרים: סנדרה לולקס, מיה מטילדה קרול, רוי קרול, עיצוב תאורה: שרה מרגוויר ומיה מטילדה קרול.

המופע יעלה ב-19 וב-20 באוקטובר ב-20:30, 60 ₪ . לפרטים נוספים

מגיק-ואלי01.jpg
מג'יק ואלי (יח"צ)

האינסטרומנט - סדנת יוצר בהנחיית מיה מטילדה קרול
 
סדנת אמן הפתוחה לכל הרמות, מזמינה אתכם לחוות מסע של דמיון מודרך בליווי היוצרים של מג'יק ואלי, ולחקור את חומרי הגלם הראשוניים של היצירה: תנועה אינטואיטיבית, סאונד וחלל. תוך חיבור לתכנים של היצירה, יינתן חופש לתרגום אישי של כל משתתף, ליצירת חומרים תנועתיים ולחוויית מהלכים חושיים ופיזיים. נעבוד עם סאונד חי, אימפרוביזציה מונחית בעיניים עצומות, כוח הכבידה ועבודה עם פרטנר. אחד הדגשים יהיה מימד הזמן, וכיצד אנו פועלים אינסטינקטיבית ורגשית במהירויות מוקצנות. הסדנא מזמינה משתתפים המעוניינים להתנסות בתהליך העבודה של "האינסטרומנט" ולדיאלוג מול היוצרים. זו הקדמה/הזמנה לצפייה ביצירה, לתהליך יצירה אישי של כל משתתף באווירה מרוכזת, אינדיבידואלית וקבוצתית.

הסדנה תתקיים ב-20 באוקטובר ב-11:00, 50 ₪, מחיר משולב לסדנה ולמופע 90 ₪. לפרטים נוספים
 
על הבגידה
 
מחזה אבסורד על זוגיות, התאהבות ובגידה. אישה מבולבלת מגיעה אל משרדו של גבר עסוק. היא רוצה לספר, הוא לא רוצה לדעת. הם נסחפים למאבק כוחני וייצרי, מלחמת מינים אלימה. מסע מפתיע בעקבות מקורות התשוקה האסורה.
 
מאת ובבימוי: אלמה וייך, ייעוץ אמנותי: נגה אלקין אפרת, מוזיקה: אורי אפרת, עיצוב תאורה: אמיר קסטרו, שחקנים: עינת וייצמן, רונן יפרח.

המופע יעלה ב-19 וב-22 באוקטובר ב-19:00, 30 ₪ . לפרטים נוספים

התרחשויות מבישות, עובדות מגונות, אור וחושך

 
עבודת פרפורמנס מאת מיכל דביר - אני מתנגדת לכיבוש אני מתנגדת לכיבוש אני מתנגדת לכיבוש. אני לא לוקחת חלק בהפגנות נגד הכיבוש ולא נוסעת לכפרים ערביים להשתתף בהפגנות נגד גדר ההפרדה. אני לא נוסעת לעזור לחקלאים פלסטינאים במסיק זיתים. ואני גם לא נוסעת לעזור לרועי צאן פלסטינאים להתגונן מפני אלימות המתנחלים אף על פי שאני אוהבת עיזים. אני לא מחרימה סחורות ישראליות שמיוצרות בשטחים הכבושים. אני לא נוסעת לשתול עצי זית אחרי שמטעים שלמים נעקרו בידי מתנחלים. אבל הרבה פעמים תכננתי. וכיוון שאני לא מעבירה זמן בפעילות נגד הכיבוש, נותר לי זמן רב לצפות בסרטי הגל החדש הצרפתי, בעיקר בסרטים של גודאר ולקבל השראה לעבודות שלי. העבודה בוחנת את הפער בין ההתנגדות העצומה שלי לזוועות שמדינת ישראל מבצעת בשטחים הכבושים לבין חוסר האקטיביזם הפוליטי המוחלט שלי. עלה לראשונה בתיאטרון הערבי-עברי, מאי 2014.
 
מאת ובביצוע: מיכל דביר, ייעוץ אמנותי: יאיר ורדי, עלית קרייז, עיצוב תאורה: נדב ברנע.  
 
המופע יעלה ב-20 באוקטובר ב-19:00, 30 ₪ . לפרטים נוספים

התרחשויות-01.jpg
"התרחשויות" (יח"צ)
 
ותהר ותלד (בכורה)

יצירתן של רחל קשת וחנה ואזנה גרינולד - מופע דיבור של יוצרת יחידה בעולם של משפחות ואנסמבלים. מה עושה אישה שיש לה במה בראש ורחם עמוק בתוך הבטן? מסע בעקבות מיתוסים של ארבע אימהות. שרה, רבקה, רחל ולאה. עקרות, כמיהה, השתוקקות, אכזבה, ריקנות ומילוי נפרמים ומתגלגלים זה בזה. הטקסטים נכתבו בעקבות ראיונות אישיים עם נשים יוצרות, שמתמודדות עם סתירות בין העולמות, ועם פרקטיקה של חיי היומיום אל מול מיתוס האימהות. טקסטים תנ"כיים, שנפגשים עם טקסטים של יונה וולך, דליה רביקוביץ, ר’ נחמן וארטו. עלה לראשונה באוניברסיטת תל אביב בפרויקט גמר מסלול שחקן יוצר חוקר. 

מאת ובבימוי: רחל קשת וחנה ואזנה, ייעוץ אמנותי: רות קנר, עיצוב תאורה: אדווה פרס,  עיצוב תלבושות: אני אטדגי, מוזיקה: אייל דיקמן
 
המופע יעלה ב-21  באוקטובר ב-19:00, 30 ₪ . לפרטים נוספים

ותהר-ותלד-01.jpg
"ותהר ותלד" (יח"צ)
  
שיפטרס (בכורה) / טורצ'ר (בכורה)

שתי עבודות מחול מאת נעה שדור - שיפטרס, המוצגת בבכורה עולמית, עוסקת במערכת יחסים שפועלת בתוך מנגנון של חזרתיות נצחית. הדמויות פועלות כאילו הן תחת השפעה של דיבוק דתי, אך בו בזמן זהו עולם ללא אל, ומה שמניע אותו לעתים הוא אוסף של ריאקציות כימיות ההופכות לפעולה.
 
WE DO NOT TORTURE PEOPLE מתקיימת בתוך טריטוריה שברירית, שבה מראית העין של חופש ובחירה מתערערת ונחשפים זרמים תת קרקעיים מאיימים. הדמויות בעבודה הם כמו יחידת עילית קטנה, סוכנים כפולים ולא ממושמעים, משתדלים לתעל את האנרגיה שמפעילה אותם למחוזות של יופי וקירבה. העבודה מעלה שאלות בנושא של חופש בחירה - מה מגדיר את שייכותו של האינדיבידואל למרקם החברתי-פוליטי, מה הכח שמפריד אותו ממנה, ומה מקומו של הקול האנושי בתוך מציאות טכנולוגית שהולכת ומשתכללת. העבודה עלתה במספר פסטיבלים בינלאומיים וזכתה בתחרות הבינלאומית לכוריאוגרפיה No Ballet בגרמניה.
 
שתי העבודות ממשיכות את העיסוק של נעה שדור בתמות פוליטיות ופילוסופיות עדכניות ובפרטים הפיסיים והמטאפוריים, המרכיבים את הקשרים העדינים בין בני אדם וסביבתם. תוך שימוש תדיר ברפרנסים תרבותיים מגוונים, העבודה של שדור נעַה ללא הרף בין הנראות – לא פעם עוצמתית ואלימה - של ההקשרים האנושיים האלו והקיום שלהם על פני השטח, לבין האופן שבו הם מוסווים היטב על ידי התרבות והמנגנונים הנפשיים שלנו. העבודה We Do Not Torture People עלתה בבכורה בפסטיבל הרמת מסך 2012 בניהולה האמנותי של רונית זיו.  
 
כוריאוגרפיה: נעה שדור, תלבושות: טניה ג'ונס וג'ואנה ג'ונס, מוזיקה מקורית: שחר אמריליו, מבצעים ושותפים ליצירה: עדי בוטרוס, עינת בצלאל, אור חכים, אלמוג לובן.
 
המופע יעלה ב-21  באוקטובר ב-20:30, 30 ₪ . לפרטים נוספים

 
פחדמוות (בכורה)

אנסמבל תמונע מציג: רגע לפני משבר גיל ארבעים, מונולוג קומי בלתי נשלט על הספדים, חרדות, פנטזיות על לוויות, זוטות קטנוניות וכל מה שעובר ביניהן. שיחה פתוחה עם הקהל על הפחד מהמוות או הפחד מהחיים.
 
מאת ובביצוע: ניצן כהן, עיצוב תאורה ותפאורה: ניר פרטוש, ניהול הצגה: סימה אגיא, עיבוד מוזיקלי: אביב שטיין
 
המופע יעלה ב-22 באוקטובר ב-20:30, 30 ₪ . לפרטים נוספים
 
פלטפורמת מחול ישראלית פולנית
 
יריית הפתיחה של פרויקט ייחודי במסגרת פסטיבל תמונע, פלטפורמת המחול של ישראל – פולין. הפלטפורמה מבקשת לחשוף את הקהל הישראלי והפולני למחול משתי המדינות ובאמצעותה נקיים חילופי אמנים, הופעות, סדנאות ומחקר על מחול בפרויקט מתמשך שיתקיים במהלך השנים הבאות. במסגרת אירועי ההשקה יתארחו שישה יוצרי מחול פולניים ולקיים שתי הופעות ואירועי שיח. שתי ההופעות יתמקדו בנושאים: זהות מדינית וזהות נפשית ואלו יחקרו מנקודת מבט ישראלית ופולנית בעבודות של יוצרים משתי המדינות.
 
תיאטרון הסטרי ברואר הוא תיאטרון מוביל בכל מה שקורה בסצנת המחול העכשווי בפולין. הוא מאגד בתוכו יוצרי מחול חדשים, צעירים ומבוגרים ומוביל את אירועי החשיפה הבינלאומית למחול בפולין בשיתוף עם המכון הלאומי למחול ולמוזיקה, כמו כן משמש מעבדה וחממה ליוצרי מחול פולניים ותוכנית אירוח האמנים שלו נחשבת לאחת מתכניות המחול המעניינות באירופה. 
 
הזהות המדינית כמעצבת זהות פרטית (בכורה)

המופעים יעלו ב-23 באוקטובר ב-20:30, 30 ₪ . לפרטים נוספים
 

Polska - אגטה משקייביץ'

המופע "פולסקה" מבוסס על שתי תופעות: סימפטיה ואמפטיה. בשימוש במדיות מחול, פרפורמנס, מוסיקה ווידאו, המופע ההומוריסטי מוביל את הקהל לחוות ולהגיב פיזית לחווית הצפיה. חלק מהצופים ירגישו מבוכה וחלקם ינסו להתמודד עם ההשלכות או הציפיות שלהם מן הצפייה, אך רוב הקהל יחשוב על המופע ועל הביצוע, על ההצלחה וההישג כמו גם על הטראומה והכישלון. לגופה של הרקדנית חליפת ריצה אך היא אינה יכולה לברוח מהיותה "כלואה" בזהות התרבותית שממנה צמחה.
 
אגטה משקייביץ' היא רקדנית, כוריאוגרפית ופרפורמרית. סיימה את לימודיה בשנת 2009 במכון למחול ולאמנות אנטון ברוקנר באוסטריה, והמשיכה את לימודיה במרכז למחול מונטפלייה, במסגרת תכניתו של סביה לואר. היא מתעניינת במחול במובן הרחב של המילה, בתנועה לא רק של הגוף הרוקד אלא בתנועה של חיי היום יום. בין אם זו היא תנועה פוליטית, מרחבית או גופנית, מסקייביץ' מנסה לתרגם אותן לבמה בשפה פיוטית או קומית. משקייביץ' עובדת בעיקר באוסטריה ובצרפת אך גם בפוזנן שם משמשת כאמנית בית של תיאטרון הסטרי ברואר.
 
קונספט, כוריאוגרפיה וביצוע: אגטה משקייביץ', וידאו, סאונד ותאורה: וינסנט טירמרק

אגאתה-01.jpg
Polska - אגטה משקייביץ' (יח"צ)

  
The Truth Is Just A Plain Picture. Said Bob - אנה נוביצקה
 
היכן נמתח הגבול בין מציאות לדמיון? מה חי מתחת לשכבות האשליה? כלום? יצירת הסולו של אנה נוביצקה הוא ניסיון לבחון מציאות, דמיון ואשליה כמרכיבים מהותיים בחלל שבו אנחנו חיים. איזו מין "מציאות" זאת ולמה ה"אמת" נחשבת להיות אמינה יותר מהאשליה? האם מה שאנחנו מחשיבים כזהות "שלנו" זו תוצאה של תוצר חיי היום יום?
 
אנה נוביצקה למדה מחול באקדמיה האקספרימנטלית של זלצבורג וב HZT בברלין. בוגרת החוג לפסיכולוגיה בורשה. המחקר האמנותי שלה מתרכז במחקר מערכת היחסים בין הגוף הרוקד והגוף החולם, ובעיקר על כוריאוגרפיה של חלומות. הציגה במקומות רבים כמו האו בברלין (זכה בסולו הטוב ביותר בתחרות 100 המעלות של האו) פסטיבל אדינבורו, ופולין.
 
קונספט, כוריאוגרפיה וביצוע: אנה נוביצקה, ליווי אמנותי: פיטר פלאייר, מוזיקה: טיאן רוטוויל, תאורה: לוקאז קדיאוזקי.
 
ישראליקה - רותם תש"ח
 
מופע-הרצאה. כשאומרים "דרך ארץ" בעצם מתכוונים לפרוטוקול התנהלותי והתנהגותי ובין השאר גם לאופן, שבו זזים גופים בתרבות מסוימת - לכוריאוגרפיה של אותה תרבות. אני מנסה לתאר את מה שאני רואה ככשלי- יסוד ("באגים") בסיסיים שמאפיינים את כוריאוגרפיית היום-יום של ישראל, ובכך מייצרים אופן שבו מתנהלת המציאות. הניסיון הוא לאתר את המקורות האפשריים של אותם "באגים" ולנסות להציע קשר בין אותם כשלים לבין הכיבוש של מדינת ישראל את הפלשתינאים. המושגים הראשיים שמשחקים תפקיד בלוגיקה של הטיעון הם ה"רחבה" הישראלית, הפרופגנדה הציונית של מערכת החינוך ובייחוד ימי-זיכרון והצפירות הנלוות, וחשיבות הכדורגל כמייצר פרדיגמות גופניות. עלה במסגרת פסטיבל אינטימדאנס 2009, בתיאטרון תמונע.
 
כתיבה וביצוע: רותם תש"ח.   
 
זהות נפשית – המציאות אל מול הנפש (בכורה)
 
האירוע יתקיים ב-24 באוקטובר ב-20:30, 30 ₪
 
 
Insight - יאנוש אורליק
 
המופע Insight חותר למצוא שיחזור פיזי וויזואלי למצב רגשי המבודד מן המציאות הסובבת אותנו. ע"י "הנחה" של "הגיבור" בתוך חלל ריאליסטי שהוא במקביל גם חלל מטפורי גדוש במחוות, צללים וקולות, המופע מעמת את העולם הפנימי והעולם החיצוני של הגיבור ומספק לנו הצצה על מצבים רגשיים שכולנו יכולים להזדהות איתם ולחוות אותם. מצבים רגשיים אלו מתורגמים לשפת תנועה ולדימויים ויזואליים ולוקחים אותנו למבוך הלבירינטים של הגוף האנושי המתרסק יום אחר יום בתוך הקקופוניה של הגירויים אותם מייצרת המציאות.
 
יאנוש אורליק הוא רקדן, כוריאוגרף ומבצע. לאחר שסיים את לימודי הבלט בבית הספר לבלט של ורשה החל ללמוד בקונסרבטוריון של לינדץ, שם הקים את להקת ida והחל להופיע עם אמנים כמו: אולגוה קובוס, פיטר מיקה, ניקול הקציבו ועוד רבים. משנת 2002 אורליק הוא רקדן קבוע בלהקת המחול וינסנט באנגליה, וחבר בלהקת dv8, במקביל אורליק יוצר עבודות משלו ומציג אותן ברחבי העולם. אורליק הוא אמן בית בסטרי ברואר ורוקד ויוצר שם עבודות באופן קבוע.
 
קונספט, מחקר תנועתי וביצוע: יאנוש אורליק, ג'ואנה לסנירובסקה, דרמטורגיה ועיצוב תאורה: ג'ואנה לסנירובסקה, סאונד רימיקס: יאנוש אורליק, עיצוב במה: מרתה וישינסקה.
 
Ode the SVM - דפנה הורנצ'יק וגיא ברנרד רייכמן
 
שיתוף פעולה בין שני יוצרים המושפע מיצירותיו של יאן שוונקמאייר ועוסק בפער שבין לוגיקה לאסתטיקה זהו מחקר תְּרַפּוֹאטי המציג כרוניקה של סימפטומים הנמזגים אל החדר ומהבהבים את דרכם בין האיש והאישה, החפצים והצופים.mזהו ניסוי המעבד את הדימוי כהרגל עד לאובדן ההרגל. זהו עולם פנטסטי בו שינועם של הסימפטומים המתערבבים זה לתוך זה יוצר כוריאוגרפיה במרחב שהגדרתו מן הסתם, חלוקה על כל הדעות. המופע עלה בבכורה בפסטיבל אינטימדאנס 2014.

יוצרים: דפנה הורנצ'יק וגיא ברנרד רייכמן, משתתפים: דפנה הורנצ'יק ורן בן דרור, מוזיקה: Antonio Caldara, The Swingle Singers, Zdenek Liska, עיצוב תאורה: עומר שיזף. 

 

אוד-טו-אסמוי.jpg
Ode the SVM (יח"צ)


 

מהו מחול ישראלי? מהו מחול פולני?
 
האירוע יתקיים ב-24 באוקטובר ב-17:00, הכניסה חופשית
 
אירוע שיח המציג את עיקריי הפלטפורמה, וכן וכיצד שני אלו מתחברים.
 
מהו מחול פולני?
 
חוקרת המחול הפולנית ג'אדביגה מייבסקה תציג את סצנת המחול העכשווי וההיסטוריה שלה, מאין צמח ומה לפולין ולמחול.
 
מהו מחול ישראלי?
 
חוקרת המחול הישראלית ליאור אביצור חוזרת לשורשי המחול הישראלי על מנת להבין כיצד שיתופי פעולה בין ישראל למדינות אחרות יצרו שפות חדשות בהיסטוריה הזעירה של המחול בארץ, מאין צמח ומה לישראל ולמחול?
 
לאחר שתי ההרצאות יפתח הדיון לקהל וננסה לענות על שאלות אלו יחדיו.
 
בהשתתפות: נאוה צוקרמן, יאיר ורדי, ג'ואנה לסנירובסקה, משתתפי הפלטפורמה וחוקרות המחול ליאור אביצור וג'אדביגה מייבסקה.
 
 
1948
 
טרגדיה פוסטדרמטית על פי ספרו של בני מוריס אמן אידיאליסט מחליט להתעמת עם היסטוריון ספקן מעל במת תיאטרון, בתקווה נואשת להבין את האירוע הכי מכונן והכי מודחק בתולדות מדינת ישראל – מלחמת 1948. הדבר מוביל למסע חושי אל הזיכרון, שעובר בין מהלכי קרב, כיבושים, גירושים, דילמות מוסריות וזוועות מלחמה בדרגות שונות.
 
בימוי וקונספט חזותי: מרט פרחומובסקי ושמרית מלול, כתיבה: מרט פרחומובסקי וצילה לוי, תנועה ומוזיקה מקורית: שמרית מלול, עיצוב חלל ותאורה: איריס מועלם, משתתפים: גד קינר, מרט פרחומובסקי.
 
המופע יעלה ב-23 באוקטובר ב-19:00, 21:00, 30 ₪ . לפרטים נוספים

אלף-תשע-מאות.jpg
1948 (יח"צ)
 
תורת הזרע
 
מחזקים את הגנטיקה הלאומית - שלוש נשים לוקחות את הקהל לסיור שיווקי נמרץ בקטלוג של בנק זרע ישראלי. הן מפנטזות על הגבר הישראלי האידאלי – גבוה ( 1.78 מ' לפחות) לוחם בסיירת מובחרת, בלונדיני, נטול מחלות פיזיות או נפשיות. הן ממיינות את הקהל לפי הקריטריונים הנוקשים של הבנק, צבע עור, השכלה, גובה, קריטריונים שעל פיהם ייתכן מאוד שלאבא שלהן לא היו מאפשרים להתרבות.

העבודה ברובה עושה שימוש בטקסט הדוקומנטרי של הקטלוג. הקפיטליזם הגנטי שזור לכל אורך העבודה, מדידת ערכו של הזרע, השימוש בזרע רק של יוצאי צבא, תמירים ובהירי שיער, העלות הגבוהה של תורמים מובחרים נטולי מחלות. מהקטלוג עולים ערכים של חברה לגבי הזהות והעתיד שלה, ועולה השאלה באיזו מידה אלו גם הערכים והשאיפות שלנו? אולי זה בדיוק מה שגם אנחנו היינו בוחרים אם היינו נמצאים באותה סיטואציה ונדרשים למצוא מטען גנטי ראוי להתרבות איתו? עלה לראשונה בפסטיבל א-ז'אנר 2014. 
 
מאת ובבימוי: דפנה זילברג, משתתפות יוצרות: אפרת ארנון, נטלי צוקרמן, עלית קרייז,  ייעוץ אמנותי: יאיר ורדי, עיצוב תלבושות: רונה פלוטק, מוזיקה: מורן מייזלס. 
 
המופע יעלה ב-23  וב-26 באוקטובר ב-19:00, 30 ₪ . לפרטים נוספים

תורת-הזרע01.jpg
"תורת הזרע" (יח"צ)
 
רגליה של הקיסרית
 
תא אופרה זוטא מעלה את היצירה "רגליה של הקיסרית", יצירה מ-1995 שהולחנה על ידי אוולין פיקארה על פי טקסט של ולרי וויטינגטון. מופע דמוי אופרה זה מבוסס על אגדה סינית המספרת על מקור מסורת בת אלף שנה של קשירת רגליהן של הנשים לעיצוב כף הרגל בצורת פרח הלוטוס. האגדה מספרת על קיסרית בעלת רגליים יפות ועצומות שלהן רצון עצמאי להלך בלילות. על מנת לשים קץ להליכות הסהרוריות המלוות בחלומות ביעותים מציע הקיסר ניתוח להקטנת רגליה. האופרה כתובה לקול בודד ללא ליווי. עולם הדימויים המקופל באגדה נפרש כולו מתוך הקול השר הנע בין דמויות ורמות תודעה ומציאות שונות. בהפקה הנוכחית משולב קול מוקלט של קונטרה טנור עם קול בס של זמר על הבמה, ומשתתפות אקרובטיות ואמניות פרפורמנס.
 
מוזיקה: אוולין פיקארה, טקסט: ולרי וויטינגטון, בימוי וניהול אמנותי: מיכל גרובר פרידלנדר, עיצוב תפאורה ואביזרים: אלי פרידלנדר, תום פרידלנדר, קולין פוקון, עיצוב תלבושות: מיכל גרובר פרידלנדר, מלי אביב, עיצוב תאורה ועיצוב סאונד: נדב ברנע, שירה (הקלטה): דורון שלייפר, מבצעים יוצרים: גוני פז, ג׳ונתן אופיניה, רות ברטל, רינת קידר.

המופע יעלה ב-25 באוקטובר ב-19:00, 30 ₪ . לפרטים נוספים

רגליה-של-הקיסרית-01.jpg
"רגליה של הקיסרית" (יח"צ)
 
עור - נעה דר
 
"עור", יצירתה החדשה של נעה דר, מתרחשת בטווח שבין פנים הגוף ושטחי המגע שלו עם החוץ. הגוף מונח במרכזה של מעבדה חקרנית שחודרת בעד שכבותיו השונות, החומרים והמרקמים אותם הוא מכיל. העור מתפקד כאן כגבול החוצץ בייננו לבין החוץ ומסמן את קצה הטריטוריה שלנו. פעולות הניסוי, הבדיקה והפירוק שמהן מורכבת העבודה – מבקשות לחשוף את קצוות היכולת של תכולות הגוף לנכוח ולהשתנות.

דפנותיו הפריכים והחדירים של המרחב הגופני ומרכיביו הפיזיים והרגשיים, נבחנים ביחס לחלל שמחוץ לו ומול מגע ונוכחות של אחרים כיחידים וכחברה. הקהל ב"עור" מוצב במעגלים סביב משטח המופע ובכך מסרטט את גבולות זירת ההתרחשות, עוטף ומגדיר אותה. שכבת בד דקה מסמנת את קו ההפרדה בין המופיעים לקהל, משאירה אותם קרובים וחשופים הדדית.
 
מאת: נעה דר, רקדנים ושותפים ליצירה: אפרת לוי, מור נרדימון, נועה שביט, אלון שטויאר, מוזיקה: אורי פרוסט, דרמטורגיה ועיצוב תאורה: יאיר ורדי, עיצוב במה ואובייקטים: נטי שמיע עפר, עיצוב תלבושות: מיכל בסעד, יוצר וידיאו: רן סלוין.
 
המופע יעלה ב-25 וב-26 באוקטובר ב-20:30, 60 ₪ . לפרטים נוספים
 
עור-נעה-דר.jpg
"עור" נעה דר (יח"צ)


S2 סצינות סקס
 
S2 היא הפקת המשך ל"פרויקט s", שעלה לפני שנה והתבסס על ראיונות עם אנשים על חיי המין שלהם. בפרויקט הנוכחי לקחנו את זה צעד אחד קדימה. פנינו לכותבים מתחומים שונים- מחזאים, תסריטאים, משוררים, בלוגרים ואנשי אקדמיה בבקשה לכתוב מהו סקס עבורם. רבים מהכותבים עבדו בזוגות. הסצנות שנכתבו בוחנות את המעשה המיני ושואלות על יחסי הכוח, הפער בין הגוף לתודעה, אקסביסיוניזם ובושה, פטישיזם ואהבה, כשבבסיס כולן ניצבת הכמיהה לשחרר ולחגוג את הגוף. S2 היא עבודה בתהליך, אירוע בימתי אפל, יצרי ומלא הומור.
 
מאת: גלעד עברון, ליאת אלקיים וגודיס שניידר, אורן נאמן ונעמה תורן, רוני סיני ושירילי דשא, ניצן כהן, רוני אלמוג, דנה גולדברג, עידו בורנשטיין, דרמטורגיה: עידו בורנשטיין בימוי: שלמה פלסנר, עיצוב תפאורה, תלבושות וודיאו ארט: איה ציגר, שחקנים: איציק גולן, אסתי זקהיים, שנטל כהן, יקיר פורטל.
 
המופע יעלה ב-25 באוקטובר ב-11:00, 30 ₪ . לפרטים נוספים
 
מגניפיקט

הקרנה ודיון בהשתתפות האמנית מרתה גורניקה - מרתה גורניקה, במאית קורוס הנשים מוורשה, תדבר על עבודתה MAGNIFICAT ו- MOTHER COURAGE , קורוס נשים מדברות, והנוכחות שלהן במרחב מוזיאלי תיאטרלי עכשווי. ביצירה 'מגניפיקט' מקהלת הנשים מתמודדת עם דימוי מריה הקדושה – הדמות הנשית קדושה ביותר בכנסייה. באמצעות כוח מגנטי זה, סמל הקדושה של הנשיות הן מצטטות מן התנ"ך, מתכוני אוכל, טקסטים של ילינק מיצקביץ, ושברי טקסטים מיצירתו Bacchae של אוריפידס - כל אלה מטופלים על ידי המקהלה באמצעות מחשב, חבטה של תריסים והבזקים, וציטוטים מתוך עיתונים. המקהלה מדברת בתרבות דיבור ופופ קצבית השזורים יחד עם צורות מסורתיות של מוסיקה מקודשת.

עבודתה החדשה של מרתה MOTHER COURAGE אשר נעשתה במיוחד עבור מפל האור במוזיאון תל אביב, תהיה מורכבת מכ 50- נשים ונערות מגילאים, רקע ודיסציפלינות שונות בישראל אשר יחד ירכיבו קורוס נשים אחד. עבודת הקורוס במוזיאון עוסקת ביחסים שבין כוח לשפה בקונטקסט המוזיאון וארכיטקטורה עכשווית, כמו גם נוגעת בהקשרים של הקול הנשי בחברה. המקהלה לוחשת, צועקת, מדברת, ממלמלת והופכת שפה למילה ולתנועה, במספר שפות בו זמנית.

זוהי עבודה ראשונה מסוגה המשלבת בין קורוס נשים עכשווי לבין חלל מוזיאלי אייקוני, פרמיירה ראשונה של מרתה גורניקה בחלל מוזיאלי עכשווי. העבודה נעשתה בשיתוף פעולה בין SPIN Live Art Presence ומוזיאון תל אביב
לאמנות.
 
המופע יעלה ב-23 באוקטובר ב-21:30, הכניסה חופשית . לפרטים נוספים
 
השקה לספר
 
פלשקס סיפור אהבה ופוטורומן למבוגרים עם בובות
 
פלשקס הוא סיפור אבסורדי שמבוסס על זיכרונות, רב שיח משפחתי המתקיים בזמן גסיסתו של האב והציפייה הלא מוסתרת למותו. הוא מתרחש בתוך דגם מיניאטורי של בית ילדותי, הדמויות מגולפות מעץ ומצולקות בסימניהם החדים של הכאב, האהבה, הגעגוע, האשמה. ובצד הדמויות החפצים הדוממים - הכדים, הארונות, הכיסאות, התמונות, השטיחים והקירות - כולם מכוסים בתחבושות, מתוך רצון לטשטש ולהעלים את הצלקות, ובו בזמן להנכיח את הפצע, וגם לעטוף ולרפא. במהלך האירוע ידברו על בובות, משפחה, ותהליך יצירת הפרוייקט:

הדס עפרת - על מנגנונים, זעם ויצר, מניע ומונע, ולמה אנחנו פוחדים מבובות? רוני סיני -מתאטרון לספר, על מפגש עבודה משותף עם היוצרת. דוד וולך - על חושניות גורל וזיקה לזולת ולמשפחה. הילה פלשקס - על פלשקס, היצירה.
 
האירוע יתקיים ב-24 באוקטובר ב-12:00, הכניסה חופשית . לפרטים נוספים
 

גנטיקוס
 
בגלריית תמונע יוצג: מודל הבית שבו צולם הספר: פלשקס סיפור אהבה. סרט דוקומנטרי של ענאל רזניק על תיעוד הפרוייקט, הכנת הבובות, צילומי הספר וראיונות עם בני משפחת פלשקס. מייצג ׳גנטיקוס׳ אוסף אברי גוף מפוסלים בעץ של בני משפחתה, נקודת הכובד המשפחתית המפורקת מתחברת בתנועה חדשה באופן אבסורדי לכדי מכונה אחת ענקית.
 
עבודת גלריה לאורך כל ימי הפסטיבל

הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 26-17 באוקטובר 2014 בתיאטרון תמונע, תל-אביב. להזמנת כרטיסים:  03-5629462 או באתר



07/10/2014   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע