סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2021 אוקטובר 
א ב ג ד ה ו ש
     
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
דרמה
 
Broken Mirrors מראות שבורות
 
 
בימוי: אמרי מטלון, אביעד גבעון
שחקנים: יפתח קליין, שירה האס, לאורה ריבלין, רננה רז, יעקב זדה דניאל , יואב רוטמן, מנואל אלקסלסי

הופעה ראשונה: 2018

ארץ מקור: ישראל

משך הופעה: שעה ו-44 דקות
 
תמונות היכן ומתי

איך משפיע העבר שלנו על מערכות היחסים שאנחנו בונים? אריאלה (שירה האס) היא נערה שגדלה כמורדת בעל כורחה. אביה גיורא (יפתח קליין), קצין מעוטר בקבע, עוקב אחר כל תנועה שלה ומעניש על כל טעות, קלה כחמורה. הוא מחנך אותה בקשיחות ובעקשנות של מפקד שטעה פעם בקרב, שילם מחיר בחיי אדם ולא מוכן לטעות שוב לעולם.

בוקר אחד אריאלה עושה מאחורי גבו שגיאה קשה שמובילה לאסון. הפעם גיורא לא מוכן להעניש אותה, אבל ההרגל שהקנה לה כל השנים, לפיו כל טעות גוררת עונש, חלחל אצלה. אריאלה נדחפת לחפש לעצמה את העונש האולטימטיבי, שיקל על תחושת האשמה וישיב את היציבות לחייה. בדרכה היא מגלה גם את האירוע מעברו של אביה שהפך אותו לחסר מנוחה. האם יצליחו האב ובתו לסלוח לעצמם ולהניח למשקעים מהעבר?

עברית

ביקורות
סיפור הסרט, אותו כתבו שני הבמאים בוגרי בית הספר סם שפיגל, לקוח מהעולמות הפרטיים-אישיים שלהם. אמרי מטלון הוא בן של הלום קרב בבית בו לא דיברו על הטראומה וספג חינוך מאצ'ואיסטי נוקשה, ואביעד הוא יוצא בשאלה שלמד בישיבה ובשנים בהן בילה שם פיתח אנטגוניזם כלפי הרבנים המתעללים לעיתים קרובות בתלמידיהם, והתקומם נגד היחס המזלזל והמפלה של הדת את הנשים. את חוויותיהם האישיות הם תרגמו לסיפור מורכב, מסובך ומפותל שעוסק ביחסים טעונים בין אב - הסובל מרגשות אשם על מות חייל בפעולה עליה פיקד - ובתו. למרבה האירוניה, הבת מבצעת טעות קשה שבעקבותיה גם היא חווה תחושת אשמה קשה מנשוא. העניין הוא שהדימויים בהם משתמשים הבמאים נראים מאולצים ולא מעוגנים בחיים. היחס הקשוח והבלתי מתפשר של האב לבתו, למשל. גם מסעה האישי של אריאלה - אותה נושאת על כתפיה שירה האס באופן מעורר הערכה - נראה קצת מופרך ותלוש. גברים שאוספים אותה לרכבם בדרך הם חרמנים סוטים והיא מנסה להיאנס על ידם. בהמשך היא מפתה שני גברים נוספים בתקווה להיפטר מבתוליה וכך "להיענש" על חטאה שאין דרך לכפר עליו. גם היא, כמו אביה, בפוסט-טראומה, אבל הדימויים באמצעותם משתמשים הבמאים כדי להמחיש זאת שטחיים ופלקטיים למדי. גם דמותו המאצ'ואיסטית/פוסט-טראומטית של האב שטוחה ולא אמינה. כך שבמקרה זה הכוונות הטובות לא הולידו יצירה מספיק טובה לטעמי.
נחום מוכיח, הבמה


דרמה
מחיר עיר שם האולם שעה יום תאריך

 
תגובת גולשים (0 תגובות)  
הוסף תגובה   לכל התגובות

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע