|
|
 |
גשר |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
משתתפים: ישראל דמידוב , יבגניה דודינה , נטלי ווטולביץ-מנור , יבגני טרלצקי , אלכסנדר סנדרוביץ , גלעד קלטר , מיכל וינברג , פולינה גרקו , נלי גושבה , יחזקאל לזרוב , קלים קמנקו , יבגני גמבורג , ליאוניד קנייבסקי , סבטלנה דמידובה |
הופעה ראשונה: 20 באפריל 2002
|
|
|
|
אהבתם הנואשת של יעקב, אלמן יהודי צעיר, ניצול הפרעות בפולין, שהפך לעבד בחוותו של איכר פולני, לבין ואנדה בתו היפה של האיכר, ההולכת בעקבותיו ומעמידה פני אילמת, כדי שלא יזהו את מוצאה.
עיבוד בכורה עולמי לרומן הידוע של חתן "פרס נובל לספרות" של הסופר יצחק בשביס-זינגר.
ביקורות "...את המשל הזה על יחסי אנשים לאחרים בתוכם באשר הם - בין אם הם יהודים או פולנים, אז או עכשיו - עיבד, עיצבוביים יבגני אריה ביד בטוחה. אולי זה נושא שקרוב לו במיוחד, כי להצגה זו יש כוח וקסם דומה ל"רוזנקרנץ וגילדנשטרן מתים", אם כי בסגנון אחר לגמרי. זו אחת ההצגות בה הוא יודע לעשות פחות, ולכן ההצגה חזקה יותר.
אין פעלולי תפאורה בהצגה זו, אלא רק משטח במה, אורות ומוסיקה ותלבושות. לרגעים זה נראה כמו תמונה של ברויגל, בגוונים עמוקים של חום, לבן ושחור (תלבושות מעולות שעיצבה רקפת לוי). הכל נעשה בגדול, בלי לחשוש מרגשות עירומים, בשירות הסיפור והדמויות, ולהקה גדולה ומסורה יוצרת עולם מלא ויפה, על אף הנושא העקוב מדם המוצג במחזה…"
מיכאל הנדלזלץ. הארץ.
"… בעיבוד הבימתי המצוין של יבגני אריה - עם תרגום עברי מעולה של בן בר-שביט - כל המרכיבים האלה מצויים, אם כי פה ושם הוא מגזים בביטוי הבימתי שלהם, בעיקר במערכה הראשונה הנגועה במידה מסוימת של היסטריה. מעבר להסתייגות הזאת, אי אפשר שלא להתפעל מיכולתו של אריה להתמודד בהלחה עם פרטי פרטים, זעירים או גדולים, המשמשים רקע ברור, ומעניקים עומק לציר העלילתי הראשי, שהוא סיפור אהבתה הגדולה של ונדה ליעקב. יבגני אריה הוא אשף מוכר ביכולותיו התיאטרליות, וגם אם מעת לעת הוא אינו עוצר באדום הוא תמיד מצליח למלא את חלל הבמה והאולם בחוויה בימתית. לעתים הוא עושה זאת בעזרת תפאורות ולהטוטים עוצרי נשימה, ולעתים הוא מוותר על אלה לטובת המחזה והשחקנים, כפי שעשה כאן מתחילת דרכו בארץ עם "רוזנקרנץ וגילדנסטרן מתים"
…את מה שהחסיר אריה בתפאורתו מילאה בחסד עליון של אמנות רקפת לוי. התלבושות והפאות שלה מיקמו את ההצגה בתקופתה המובהקת, ולא אחת, ובעזרת התאורה של במבי, שיודע לתרגם חושך ואור למצבים בימתיים עוצרי נשימה, הבמה נראתה כגלריה שציורי השמן שבה ניעורו לחיים, לצלילי המוסיקה של אבי בנימין, שנעה בין הדרמטי ללירי והשלימה היטב את מסגרת ההצגה.
…ואולי אין זה מקרי שדמידוב מפיק מעצמו משחק כזה כאשר העזר כנגדו היא יבגניה דודינה, שחקנית ענקית, נדירה ביכולותיה ובמגוון הבלתי מוגבל של אמצעי הביטוי הקוליים והגופניים שלה. כניסתה הראשונה לבמה עדיין מפעימה את הזיכרון שלי, לא פחות מהסיום המרטיט שלה. בין שני הקצוות האלה היא מתקדמת במיומנות של מטפס הרים, שעל שעל, ומטפסת משיא חד אחד לגבוה ממנו. אינני זוכר מתי המילה "מדהימה" נפלטה מפי כל כך הרבה פעמים במהלך הצגה, אבל נוכח משחקה של דודינה לא היה אפשר לעצור. הטקסט נשמע בפיה טבעי, אמיתי, ובתמונת הדיבוק שלה היא פיענחה עבורי סוד ישן נושן (מה הפך את רובינא ז"ל לאגדה בחייה). התשובה כל כך פשוטה שבא לבכות: מעבר לכישרון ולמיומנות, מעל לטכניקות וליכולות, ניצבת האישיות הפרטית המעניקה לאישיות השחקנית את תעודת הזיהוי האמנותית שלה. יבגניה דודינה היא אחת מאלה שהתברכו בכך, ומברכים בנוכחותם את התיאטרון שלנו.
לסיכום: "העבד" ב"גשר" מציב שלושה לאווים לאוהבי התיאטרון: לא להחמיץ, לא לוותר, לא לשכוח.
צבי גורן, קהילת Ynet.
"… יבגני אריה, שלקח על עצמו הפעם את מלוא כובד האחריות על העיבוד הבימוי וגם על העיצוב, הפיק מתחת ידו הצגה שיוצאת ממעמקים של אמירה אישית, של כאב נושן, ממקום של אמת.
...כשרואים את ההצגה הזאת מתגמדות באחת כל הטענות על "המצב" ו"הזמנים" ועל הצורך להתפשר עם טעמו של הקהל שאין לו כוח להתאמץ... ההצגה הזאת, בחסכנותה המסוגננת, נותנת כבוד לצופה ומאפשרת לו להפעיל דימיון ולהשלים את החסר. הצגת "העבד" בגשר היא מאותן הצגות שמחזירות לאדם את האמונה באמנות התיאטרון בכלל ובאפשרות לעשות תיאטרון נפלא גם כאן ועכשיו, למרות הכל ולמרות המצב.
זהו תיאטרון שהוא שירה גדולה. ובתיאטרון טוב - כמו בשירה - פחות הוא יותר."
שוש אביגל, קהילת Ynet.
"… אריה עיצב את הבמה בפשטות כפרית, והוא נעזר בתאורה מצויינת של אבי בואנו (במבי) ובתלבושות המקסימות של רקפת לוי. חגיגה. תמונות יפות, שבהן אחדות נדירה של משחק ועיצוב. נחרטות בזיכרון, כמו תמונת העגלה המקסימה. נפלא להזכר בימים היפים של תיאטרון גשר."
אליקים ירון, מעריב.
|
|
|
מחיר |
|
עיר |
|
שם
האולם |
|
שעה |
|
יום |
|
תאריך |
|
|
|
תגובת גולשים (16 תגובות) | | | | הוסף תגובה לכל התגובות | | 16. הצגה מרשימה , מעולה
 | |  | | וכל מחמאה נוספת רק תגרע. העיצוב תומך בצורה יוצאת מהכלל בעלילה אפילו המבטא החזק מכניס לאוירה . הצגה מעולה ומרגשת.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 15. מומלץ בחום
 | |  | | ככה יש לבחחם הצגות ,מעולה,תאטרון גשר אחד הטובים ביותר
הוסף תגובה | |  | |  |
| 14. תאטרון לשמו-חוייה מהממת
 | |  | | לא נותר לי אלא לחזק את דברי קודמיי,וכל מילה מיותרת.פשוט שימו לב מתי תועלה ההצגה שוב(כל שנה נדמה לי-הכי טוב שתתקשרו לגשר ותבררו) ולכו לראות.אני חובבת תאטרון וראיתי בארץ הרבה מאוד הצגות וזו משאירה רבות מאחור.באותה ליגה של "מניין נשים","סינית אני מדברת","מירלה אפרת"(מי שמבין עיניין,כבר ירד לעומק דעתי).לצערי ההצגות האחרונות שראיתי בגשר היו לא ברמה זו והתאכזבנו.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 13. העבד
 | |  | | הצגה מעולה מכל הבחינות , ממש הגדירה סטנדרטים חדשים ,היכולת להעביר את העלילה במגוון כלכך רחב של אמצעים אומנותיים(תאורה,משחק אדיר,סאונד,אפקטים ) מדהימה כמעט ללא צורך בתפאורה .
המסר אדיר למרות שהוא היה עוד לפני גשר.
אין לי הרבה מילים אני רק יכול לומר שתאטרון גשר יכול לקרוא לעצמו תיאטרון עם שחקנים אמתיים ומעולים.
ושהבימה "התיאטרון הלאומי" צריך לשלוח את השחקנים שעוד נשארו לו לשם לראות תהצגה ללמוד קצת ולחזור ,ואת אילו שבמקרה שם מכוכב נולד או תוכניות טלויזיה אחרות לשלוח לטלנובלות בחזרה ולא להצגות ומחזמרים.
קצת כבוד למקצוע. שחקנית היא לא זמרת ולא דוגמנית היא שחקנית.
תודה תודה תודה מדהים!!!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 12. אין מספיק מילים לתאר...
 | |  | | בד"כ אני לא מגיבה,אבל ההצגה הזאת חייבת תגובה.
הצגה מדהימה,סוחפת,מרגשת,נוגעת,קשה,מצחיקה,נהדרת,
וממלאת במלוא מובן המילה בצמרמורות את הגוף ואת הנפש.
העיצוב הבימתי מעולה,השחקנים מדהימים,ההצגה השאירה עליי רושם עמוק והכרת תודה על שעדיין יש אנשים שיודעים לעשות תיאטרון עוצמתי במלוא מובן המילה.
רוצו לראות! אסור לפספס!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 11. :]
 | |  | | כל מי שאומר שזאת הצגה לא טובה , כנראה שהוא לא ממש מבין בתאטרון , אני מצטערת אבל זה ככה !
תאטרון גשר , אחד התאטראות הטוב במדינה !
מרגש , סוחף , מפתיע , מרגש , סיפור מצוין.
פנינה אמיתית !
הוסף תגובה | |  | |  |
| 10. מי בכלל הולך להצגות?!!
| 9. הצגה מעולה
 | |  | | הצגה מעולה, השחקנים משחקים מעולה. הצגה משאירה רושם חזק ומעלה שאלות למחשבה. אפשר וכדאי לוותר על העירום!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 8. מה עכשיוווו???
 | |  | | עד שהמקיף שלנו החליט לפתוח ת'כיס הקמצן שלו סופסוף הוא שלח אותנו להצגה הזאת...
זוועה!!
לא שומעים כמעט כלום.. נאלצנו לקרוא את התרגום באנגלית שהופיע מעל בכדי להבין את תוכן המחזה..
השחקנים באמת מעולים.. 2 הדמויות הראשיות משחקות באופן מדהים.. והרעיון שהתבססו עליו באמת יפה, אבל יותר מידי דרמתי, מפחיד, קיצוני....
בואו נאמר שנחכה שהוליווד יפיקו ממנו סרט וזהו!
הוסף תגובה | |  | |  |
נטלי...... , (06/12/2004) |
| 7. הגדרה חדשה למושג תאטרון !!!
 | |  | | ההצגה "העבד" מגדירה מחדש מונחים לקהל הישראלי , הצגה מדהימה , מושקעת ומיודת במינה...
אין ספק שזו ההצגה הכי טובה שראיתי מעודי וראיתי בחיי מספר רב של הצגות...
הם מרגשים ואין רגע משעמם , ההצגה מרתקת , סוחפת וכואבת .
לא ללכת - לרוץ , לטוס ואם יש לכם דרך מהירה יותר להגיע להצגה הזו ולהתארח בתאטרון גשר הקסום : פשוט תעשו זאת !
הצגה נפלאה ומדהימה ( מהטובות שנעשו בארץ על כל שניה)
הוסף תגובה | |  | |  |
| 6. הצגה מעולה!
 | |  | | הצגה מעולה מכל הבחינות, הביצוע, כמובן, מדהים.
ישבתי בשורה ב'(מאוד קרוב)-היה מדהים, מהפנט וכמובן קשה ברגעים מסויימים.
מומלץ בחום.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 5.
| 4. ההצגה העבד
 | |  | | ישראל דמידוב עושה חיל באחת ההצגות המוצלחות ביותר שהוליד תיאטרון גשר. יבגניניה דודינה מדהימה ומרגשת. הצגה יפיפיה , ניכרת ההרמוניה והכימיה בין דמידוב לדודינה. מצפה בקוצר רוח לחתונה של פיגארו!!
הוסף תגובה | |  | |  |
| 3. שלוט ביצריך
 | |  | |
כל אדם חייב לזכור להיות אדון ליצריו ולא... העבד שלהם.
רק אם יעמוד האדם בפני היצר הרע וישמור בקינאה ובאמונה על אהבת האדם,יוכל לשמור על המשך קיומו בעולם.
הצגה חזקה מאד שהשאירה בי מסר בלתי מחיק.
תודה לכל העושים במלאכה.
הוסף תגובה | |  | |  |
| 2.
 | |  | | אחת ההצגות הטובות שריאיתי ואני אוהבת הצגות ורואה הרבה מהן
מומלץ בחום
הוסף תגובה | |  | |  |
| 1. ההצגה העבד
 | |  | | אחת ההצגות הטובות שראיתי!
הבעיה היא שישבתי כ"כ למעלה שהיה קצת קשה לראות ולהבין מה השחקנים אומרים (בעית מרחק+ בעיית מבטא, לדברי אחרים היא הזיקה לפי דעתי זה היה נהדר המבטא).
לא פלא שההצגה זכתה בפרסים רבים..
ישראל דמידוב הוא שחקן פשוט יוצא מן הכלל!
הוסף תגובה | |  | |  |
|
|
|
|