|
|
 |
כתבה |
 |
|
|
|
|
מאת: מערכת הבמה
|
אנטרמון וגלטבורג עם הקאמרית הישראלית |
|
|
פיליפ אנטרמון, מנצח הכבוד של התזמורת הקאמרית הישראלית ומנהלה האמנותי בעבר, ינצח בתחילת מאי 2005 על שני קונצרטים של התזמורת.
הסולן בקונצרטים אלה יהיה הפסנתרן הישראלי הצעיר ועטור הפרסים בוריס גלטבורג (20).
גלטנבורג זכה בפרסים ראשונים בתחרויות ניופורט (1997), אטלינגן (1998), רומא (1999), ובתחרות "קול המוסיקה" בישראל (2000).
הקונצרטים יתקיימו בימים ראשון ושני, 9-8 במאי 2005 ב- 20:30, במוזיאון תל-אביב לאמנות.
על היצירות
אנטרמון וגילטבורג יבצעו יחד את הקונצ`רטו לשני פסנתרים ולתזמורת במי במול מז`ור ק` 365 של ו.א.מוצרט. קונצ`רטו אהוב זה- השישי בסדרת `הקונצ`רטים הזלצבורגיים` נכתב בשנת 1779. ייחודה של היצירה בת השלושה פרקים הוא במגוון האפשרויות של הכלים הסולניים. שני הפסנתרנים הסולנים ממלאים את הבמה במשחקי דו-שיח: לעיתים הם מחקים זה את זה, ממשיכים, או משלימים האחד את השני, עד כי קשה להבחין "מי הוא מי".
יצירה נוספת שתבוצע בקונצרט היא סימפוניה לכלי קשת ולכלי נשיפה מעץ אופ` 73A מאת דימטרי שוסטקוביץ`. ז`אנר רביעיית המיתרים היווה עבור שוסטקוביץ` כלי להבעת תחושות עמוקות ועתירות דמיון. התזמורת תגיש עיבוד של רודולף ברשאי לרביעיית המיתרים השלישית, מהעשירות והמשובחות שחיבר.
בקונצרט תושמע גם יצירה אסטונית בת המאה ה-20 של המלחין והמצליח ארקי-סוון טור (נ. 1959): "האי השומם". טור, בכיר מלחיני אסטוניה, היה בשנות העשרים שלו חבר פעיל בלהקת רוק. הוא יצר שפה מוזיקלית ייחודית: "מטא-שפה" – תרכובת של סגנונות שונים חסרי קשר לכאורה מתקופות שונות וסגנונות שונים. לכל אחד מ-20 כלי המיתר המשתתפים ביצירה תפקיד משלו. היצירה מאופיינת בתנועה גלית מסוגים שונים. פעמים רבות החומר המוזיקלי זורם כגל דרך כל הכלים, החל מהכלים הגבוהים לעבר הכלים הנמוכים. הגל הגדול ביותר כולל את היצירה במלואה.
כרטיסים במחיר של 155 שקלים בטל`: 5188845- 03.
הנחות לגמלאים ולסטודנטים.
לפרטים נוספים
05/05/2005
:תאריך יצירה
|
|
|