מחזהו הפרובוקטיבי של לוקס ברפוס עולה לראשונה בישראל, בתיאטרון תמונע, בבימוי גד קינר
"התסביכים המיניים של הורינו", מחזהו של לוקס ברפוס, עולה בבכורה ישראלית בתיאטרון תמונע.
המחזה, שהוגדר כגרסת המאה ה-21 של "האביב מתעורר" מאת פרנק ודקינד, הועלה לראשונה בתיאטרון העירוני של באזל ב-2003. מאז תורגם ל-15 שפות, הוצג בארצות רבות בעולם וזכה בפרסים רבים.
ההצגה, בבימויו של גד קינר, שגם תירגם את המחזה מגרמנית, היא מחאה פרובוקטיבית, חצופה, מצחיקה וכואבת נגד חוסר האחריות המוסרית של חברת השפע המודרנית, האנוכית והמעוותת.
במרכז ההצגה עומדת דורה. "ממבט ראשון נראית כמו כל ילדה. רק כחוט השערה בינה לבין העולם שלנו, ובכל זאת מנותקת ממנו לנצח", הגדיר אותה הרופא.
אלא שיום אחד אמה של דורה רוצה את בתה חזרה, ודורשת מרופא חדש להפסיק את הטיפול בתרופות פסיכיאטריות מדכאות.
מכאן ואילך מתחיל מחול שדים. ברעב יצרי שאינו יודע שובעה מסתערת דורה על החיים, שאינם חוסכים ממנה מכה אחר מכה.
החברה אינה מוכנה להשלים עם הנערה החושפת את נצלנותה ותולשת מעליה את מסכות הצביעות, וכתגובת נגד מעקרת את דורה באקט של מוסר כפול.
גד קינר, תמונת יח"צ
רוב משתתפי ההצגה הם בוגרי החוג לאמנות התיאטרון באוניברסיטת תל אביב. דרמטורגיה: אינה איזנברג. עיצוב שקופיות, תפאורה ותלבושות: מריאלה פיבניקה. תנועה: אירינה שולמן.
לוקס ברפוס
לוקס ברפוס הוא יוצר שווייצרי, יליד 1971. בצד פעילותו כמחזאי (15 מחזות עד היום), דרמטורג ומרצה באוניברסיטת ציריך, פנה ברפוס גם לפרוזה. ב-2008 התפרסם הרומן שלו "מאה ימים", העוסק ברצח העם ברואנדה. הרומן הפך לרב-מכר, זיכה את מחברו בפרס אריך מריה רימרק היוקרתי, ופורסם לאחרונה בתרגום עברי.
"התסביכים המיניים של הורינו", מקור: אתר תמונע
ברפוס משמש מחזאי הבית של התיאטרון העירוני של ציריך. בפברואר 2012 הועלה בתיאטרון זה מחזהו החדש "עשרים אלף דפים", קומדיה שחורה על תפקידה של שווייצריה ה"ניטרלית" בהסגרת פליטים יהודים לידי הנאצים.
ההצגה תעלה בימים שני ושלישי, 25 ו-26 ביוני 2012, בתיאטרון תמונע. לפרטים: 03-5629462.