סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2018 נובמבר 
א ב ג ד ה ו ש
    
10
11121314151617
18192021222324
252627282930
ביקורת
 
מאת: עמוס אורן הראל סקעת בהופעה: שירים ושרירים
 

 
 
יש לי הרגשה שלאוזן זרה הראל סקעת עשוי להישמע כג'ורג' מייקל ישראלי. סקרן והרפתקן, לא מקובע, ועם זאת זמר מעולה, שנשמע נהדר ואמין בכל סגנון, ומופיען משובח. אולי לא אנרגטי ותזזיתי, אבל שקול, בטוח ומלא בנוכחות. ובעיקר, רומנטיקן שמודע לסקס-אפיל שהוא משפריץ, ועל ההשפעה ההורמונלית שיש לו על נערות בכל הגילים."
הזמר המוערך סוגר עשור ראשון בקריירה בהופעה עם שירה מדויקת, סקס-אפיל והמון מעריצות נרגשות


ביום בו התבשרנו שתור ה-mp3 מסתיים, השיק הראל סקעת את מופע הקיץ החדש שלו, "אהבה מסובבת הכל", כשם אלבום האוסף הראשון שלו. מה הקשר? אנחנו מצויים בעיצומה של תקופה שבה אורזים, מפרמטים ומפלטפרמים (המצאה שלי, מלשון פלטפורמה, שלא מחייבת אתכם), כל דבר מחדש, גם את האהבה.

העידן מטורף, מהיר בצורה שלא תיאמן. מציע שפע אינפורמציה שכדי לא לאבד אותה, דורש איזכור מחודש והזדמנות נוספת, גם אם תחת כותרות ושמות חדשים. וכך מוציא סקעת אוסף אחרי שלושה אלבומים בלבד, וקושר לו סרט לסיכום עשור ראשון לקיומו (שאותו הוא מונה מאז "ואת", השיר הראשון שלו כזמר מקצועי והלהיט הכי גדול שלו, ללא תחרות). פרק זמן שהוא ההקדמה בקריירה של כל זמר ופסיק במושגי הנצח, אבל הישרדות של ממש במבחן הזמן האכזרי הנוכחי.

מגירה הולמת

אלא שיש לאלבום גם נסיבות מקילות ומוצדקות בדמות לא מעט שירים שנצברו לאורך שנות פעילותו - אלה שקדמו ל"הראל סקעת" מ-2006 (ולא ראו אור על אלבום רשמי) וכאלה שנשלחו לרדיו אחרי "שוב מאושר", אלבומו השלישי, מ-2012.

הראל סקעת יובל אראל2.JPG
הראל סקעת (צילום: יובל אראל)


מצד אחד, מדובר בלהיטים מכוננים כ"הנני כאן", פורץ הדרך המהפנט מגמר "כוכב נולד" ב-2004, שלא הספיק לו כדי לזכות במקום הראשון של העונה השנייה, או "לעוף" ששר בסוף אותה שנה ב"פסטיגל". מצד שני, כל השירים שהוקלטו בארבע השנים האחרונות, בהם "בום", "צמרמורת", "שיבוא עלינו" (שכתב לו נתן גושן), "עכשיו", אחד מנושאי הדגל החשובים שלו, "מילים שקטות", הדואט שלו עם נסרין קדרי (שחיבר אבי אוחיון), וכמובן "את לי הכל", שיר הנושא (ניר פייבל ומורן דוד) מהסרט "גאליס - קונקט".

ללא ספק מספר ונפח שמצדיקים אלבום נפרד. ואם אין ביניהם קשר תמטי או חוט שדרה סגנוני-מוזיקלי, אז אוסף הוא מגירה הולמת, אטרקטיבית למדי בעבור האוהדים הנאמנים, האוהדות בעיקר, של סקעת. אם כי, 20 שירים (על 78:47 דקות) הם לטעמי מעמס ומאמץ יתר. אגב, ארבעת  הראשונים באוסף הם שירים שסקעת שותף בכתיבתם, כדי ללמד על האמת שלו והביטוי שלה.

  


שירה עוצמתית וסקס-אפיל

יש לי הרגשה שלאוזן זרה הראל סקעת עשוי להישמע כג'ורג' מייקל ישראלי. סקרן והרפתקן, לא מקובע, ועם זאת זמר מעולה, שנשמע נהדר ואמין בכל סגנון, ומופיען משובח. אולי לא אנרגטי ותזזיתי, אבל שקול, בטוח ומלא בנוכחות. ובעיקר, רומנטיקן שמודע לסקס-אפיל שהוא משפריץ, ועל ההשפעה ההורמונלית שיש לו על נערות בכל הגילים.

במהות ובבסיס המוזיקה של הראל סקעת היא פאואר-פופ. נשענת על שירתו העוצמתית, המדויקת והנקייה, מהול באר.אנ.בי. מצד אחד, מתובל בדאנס מועדונים עדכני ותוסס מצד שני. אולם עיקר כוחו הוא בבלדות כוח קורעות ריאה ולב, כיאה לרפטואר שרובו ככולו שירי אהבה ונגזרותיה.

הראל סקעת יובל אראל.JPG
הראל סקעת (צילום: יובל אראל)

אמנם סקעת לא כותב את שיריו אבל כמי שמעורב מאוד ביצירתם ובבחירתם, הם הולמים את הופעתו הבימתית כפלרטטן וכסמל מין רותח. הטריקו הלבנה רק מבליטה כתפיים מוצקות וזרועות שריריות, תוצאה של אימוני משקולות בחדר הכושר, תפאורה מוצלחת לשירים מפוצצי רגשות והורמונים לילדות. ואם התפוסה של האנגר 11 היא 1,600 צופים, 1,800 מהם אוכלסו על ידי נערות נרגשות וצווחניות, שמדקלמות בדבקות את מילות השירים, בעיניים בורקות ובידיים מונפות.

וכמעט כל שיר הוא אמתלה לשירת רבות. על אף העמימות המגדרית, או עצימת העיניים מרצון למולה, ברבים מהם: "זה אני וזו את/ עכשיו זה שנינו כאן עם אותו המבט" שלו ב"כמה עוד אפשר", או "משהו ממני עכשיו שלך/ אני יכול רק לקוות/ שלא תתני אותו לגבר שיאהב אותך/ כי הוא שלי והוא בסוד" שהוא שר ב"משהו ממני", אפרופו שיטוט באולם בחיפוש אחרי עידן שלו...

הראל סקעת יובל אראל5.JPG
הראל סקעת (צילום: יובל אראל)


המופע, שכלל 18 שירים (מתוך שאיפה ל-19, אבל נסרין קדרי, שותפתו ל"מילים שקטות" לא סיימה בזמן הופעה שלה), נמשך 80 דקות בלבד, כמעט כמו משך הנגינה של האוסף. אהבתי את הגישה התמציתית והעניינית הזו, שואפת למינימום בזבוזי זמן, שום מילה מיותרת בין השירים. רק לשפוך אותם על הבמה, להגיש אותם ברציפות ובעצימות מעוררות קנאה והשראה. אולי גם מפני שהמופע צולם.

רק חבל שלא הוקרן בה בעת במעגל סגור באולם הענק, לא באמצעות מסכי וידאו ולא על צגי לד. ונוכח ההתלהבות של הנערות, שהעמידה אותן על הרגליים ממש למן ההתחלה, זו בהחלט טעות בחשיבה. ממש כמו התקלה בהקמת פסיפס כותל הרקע, שהושלמה רק 20 דקות אחרי תחילת ההופעה, כדי לאפשר הקרנת וידאו ארט עליו, שהאימאג' המרכזי, אליו חזרו כל הזמן, היה איור של יהלום בצורת לב (או שמא היה זה לב מאויר כיהלום...).

הראל סקעת יובל אראל4.JPG
הראל סקעת ונתן גושן (צילום: יובל אראל)


הלהיטים והאורחים

מבין ה-18, "רק" 16 היו מהאלבום "אהבה מסובבת הכל" - "בום" ו"צמרמורת" החדשים-יחסית, "אם הוא יילך" הוותיק וגם ביצועו המרגש לשנסון הצרפתי "בדידות (שלכת)" - נשארו בחוץ. להוציא את "עוד יאיר עליי", הנציג היחיד מ"דמויות", אלבומו השני (2009) - כמעט ניגון חסידי, חלקו בהברה אשכנזית - ושלושה מ"שוב מאושר" ("המאה ה-21", "תהיה לי אהבה" עתיר הגניחות ו"מילים", שיר האירוויזיון שלו, בסוג של דואט עם נגנית הצ'לו הדס קליינמן), האחרים ייצגו את היצירה המוקדמת וגם זו המאוחרת.

  


ההתחלה היתה קצבית, שוצפת ומרקידה. עם נותני טון ומתווי כיוון כשיר הנושא, דרך "הרוח תשנה את כיוונה", "בוקר טוב מותק" הדאנסי (של Henree) ו"אנחנו פה". לב המופע נשען על בלדות מרגשות כ"כמה עוד אפשר", "את לי הכל", "שיבוא עלינו" (עם נתן גושן כאורח מפתיע), "משהו ממני" (שבו יצא כאמור לטיול באולם) ו"כל ציפורים". וסיום מעורר מחדש, ששיאיו הם האורחת המתוכננת אניה בוקשטיין (עם "רוקדת" שלה, בשורטס שחורים לוהטים והופעה סקסית כשל נערת מקהלה שניצלה את היעדרות הכוכבת) ו"עכשיו", מהבודדים שאת מילותיו כתב, ואחד הכנים, החשובים והמשמעותייים באמירה שלו - שיר של מאבק, של עיקשות, התמדה ואמונה במה שאתה אוהב, במי שאתה, בצו הלב, ללא העמדות פנים, ללא חרטות, ללא ויתורים.

להדרנים (כשהוא שב עם טי-שירט שחורה נטולת שרוולים) נשמרו הלהיטים הראשונים "ואת", הגדול בשירי האהבה שלו וטובע הכיוון (עם קרן פלס שליוותה אותו בפסנתר בספונטניות מרגשת), "הנני כאן" (שבו שב לשיר מתוך הקהל) ו"לעוף". הצהרת כוונות כפולה, ומן הסתם נצחית.

הראל סקעת יובל אראל3.JPG
הראל סקעת (צילום: יובל אראל)


את המסכת המוזיקלית ההדוקה הפיק מוזיקלית נגן הקלידים טל פורר. שותפיו בנגינה היו תומר צדקיהו (תופים), מיכאל פרוסט (בס), הדס קליינמן (צ'לו וכלי הקשה), אלון רדעי (קלידים ומחשב) ועומרי אגמון (גיטרות).

יריית פתיחה מוצלחת לקיץ הלוהט שמצפה למעריצותיו של הראל סקעת.

הראל סקעת. אהבה מסובבת הכל. הנגאר 11 תל אביב. יום שלישי, 16 במאי 2017

הראל סקעת. אהבה מסובבת הכל (אן.אם.סי. יונייטד)

למועדי מופעים >

17/05/2017   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע