סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2020 ספטמבר 
א ב ג ד ה ו ש
  
101112
13141516171819
20212223242526
27282930
ריאיון
 
מאת: ענת מוניץ חשיפה ראשונה לקהל ישראלי
 

 
 
אני כל הזמן מחפשת דרכים שונות וחדשות לתקשר עם הקהל והאמצעים הם פיזיים, תיאטרליים וויזואליים, כמו אנימציה, טקסט, ולפעמים גם טכנולוגיה מתקדמת. המופעים שלנו הם מוצר רב שכבתי שמתקשר עם הקהל ברבדים שונים"

אחרי 15 שנים בלונדון הכוריאוגרפית יסמין ורדימון מגיעה בפעם הראשונה עם להקתה לארץ. שיחה



מסע בנבכי הזיכרון

יסמין ורדימון היא סיפור הצלחה ישראלי חסר תקדים בעולם המחול הבריטי. ב-15 השנים מאז הפכה מרקדנית בלהקת המחול הקיבוצית לכוריאוגרפית במשרה מלאה בלונדון, הספיקה ורדימון להקים להקה משלה המסובסדת על ידי הממשלה הבריטית, להפוך לאחת היוצרות הבולטות והמוכשרות בתחום הכוריאוגרפיה באנגליה, לשמש ככוריאוגרפית הבית של תיאטרון המחול האולטימטיבי בלונדון - הסדלרס וולס, ולזכות באחד הפרסים הבריטיים היוקרתיים ביותר לכוריאוגרפיה - הג'רווד.

ורדימון נולדה בקיבוץ עין החורש, והחלה ללמוד מחול בגיל 14. היא רקדה כחמש שנים בלהקת המחול הקיבוצית, וב-1995 זכתה בתחרות "בדרך ללונדון" שהתקיימה בסוזן דלל בשיתוף המועצה הבריטית למחול. בתום ביקור בן חודש בלונדון החליטה ורדימון לעבור לאירופה ועבדה כרקדנית בכמה פרויקטים בצרפת, שווייץ ואנגליה.

ההחלטה הסופית לעבור ללונדון התקבלה כאשר בן זוגה לחיים של ורדימון, האמן גיא בן אמוץ, התקבל ללימודי תואר שני במכללת גולדסמית. אז גם חצתה ורדימון את הגשר שבין עיסוק במחול לכוריאוגרפיה והקימה את להקתה.

בסוף מרץ מגיעה יסמין ורדימון בפעם הראשונה לישראל עם המופע Yesterday, במסגרת סיור הופעות בינלאומי אותו עורכת להקתה לציון עשר שנים להיווסדה.

איך קרה שעד היום לא נחשפת לקהל בארץ?

"קשה לי לענות, זה לא היה משהו מכוון. פשוט התבססתי באנגליה, עשיתי המון עבודות וקיבלנו כל כך הרבה הערכה ופרגון שהיה מאוד מפתה להישאר, ועד עכשיו הרעיון לא עלה. אבל הזמן עובר כל כך מהר ובינתיים כבר יש לנו ילדה. בשנים האחרונות התחלתי להרגיש געגועים עזים ורצון שהילדה שלי תכיר את המקום שממנו באנו.

"האמת היא שזה נורא מסקרן, זו תהיה החשיפה הראשונה שלי לקהל הישראלי, וגם המשפחה והחברים מהקיבוץ יראו סוף-סוף את מה שעד היום הם רק שמעו עליו. אין לי שום מושג איך זה יתקבל ואני נורא מתרגשת".

ספרי על המופע Yesterday שאותו את עומדת להעלות כאן.

"המופע הזה שונה בהרבה מובנים ממופעים קודמים שעשיתי, ואולי דווקא בגלל זה באתי אתו הנה. Yesterdayהוא מעין מופע רטרוספקטיבה של כל הדברים שעשיתי עד עכשיו, תהליך של מסע מזוקק בנבכי הזיכרון. לקחתי רגעים עיקריים מתהליכים שעברתי בעבודות קודמות וטוויתי אותם יחד עם עבודות מהזמן האחרון לכדי עולם פנימי וירטואלי חדש. אפשר לומר שהמופע הוא מעין ביקור קצרצר בכל מיני אנרגיות ודרמות שהתעמקתי בהן בעבר, לא התעסקות מעמיקה". 

ורדימון-ענק-חדש.jpg
להקת יסמין ורדימון, צילום: יח"צ

אני קטליזטור
 
למה דווקא רטרוספקטיבה? למה לא מופע חדש? 

"קודם כל יש את העניין של עשר שנים ללהקה, שזה ציון זמן מאוד משמעותי בשבילי. ההתפתחות שלי באנגליה הייתה נורא מהירה ומסעירה ומרגשת והרגשתי צורך לעצור רגע ולהסתכל על כל מה שקרה, לראות איפה אני עומדת היום ואיזו דרך עשיתי.

"העבודה הראשונה שיצרתי באנגליה נקראה 'ת'רפיסט', או The Rapist , ועסקה ביחסים שבין מטפל למטופל ובפגיעות של המטופלים. היצירה נולדה מתוך ניסיון שהיה לי עם חולים בבתי חולים, ובעקבותיה הוזמנתי לכהן ככוריאוגרפית הבית של תיאטרון הפלייס. משם הכל התחיל לרוץ. הפלייס הפיקו לי שתי עבודות חדשות ונתנו תמיכה אדמיניסטרטיבית, ובאותה שנה כבר הופענו ב-25 מדינות שונות באירופה.

"הלהקה גדלה, קיבלנו תקציבים והזמנות להופעות וביססנו את המקום שלנו באנגליה ובאירופה. ב-2003 העלנו את המופע 'לאלאביי' (שיר ערש), שהתרכז במחלת הסרטן ובאופן הטיפול בה והצליח מאוד, וב-2005 העלינו את 'פארק', שעוסק בנושאים סוציו-פוליטיים כגון מצבו של ההומלס או מקומו של התייר הזר בחברה ונקודת המבט שלו על התרבות שבה הוא מבקר. מופע נוסף שהעלינו הוא 'ג'סטיסיה', שעוסק במערכת הצדק ובסובייקטיביות שלה. כל התחנות והתקופות האלה מופיעות ב-yesterday, זה מעין סיכום ביניים של העבודה שלי ושל החיים שלי, לפני שאני ממשיכה לצעד הבא".  

מהו תהליך העבודה שלך עם הלהקה?

"בן זוגי הוא שותף פעיל בתהליכי היצירה, ואני עובדת גם אתו וגם עם הרקדנים בלהקה מתוך היכרות קרובה ומתוך התמסרות טוטלית. הרקדנים הם כמו משפחה שהתגבשה במשך שנים ואנחנו מבלים המון ביחד. אנחנו יוצרים מתוך עבודה משותפת, אבל בתהליך מאוד מודרך ומונחה, עם מבנה די קבוע שאני עוברת דרכו כדי לייצר את החומרים ולערוך אותם. אני משמשת כקטליזטור – אני מתחילה את התהליך ואני גם העורכת הסופית, אבל לא כמו כוריאוגרפית מסורתית שמלמדת תנועה. התנועה היא לא המקום שאליו אני שואפת להגיע, אלא חלק מהתהליך הסופי. 

"רוב הרקדנים שלי הם פרפורמרים שבאו גם מתחום המשחק, ויש להם יכולת לבצע מופעים מאוד תיאטרליים. אני כל הזמן מחפשת דרכים שונות וחדשות לתקשר עם הקהל והאמצעים הם פיזיים, תיאטרליים וויזואליים, כמו אנימציה, טקסט, ולפעמים גם טכנולוגיה מתקדמת. המופעים שלנו הם מוצר רב שכבתי שמתקשר עם הקהל ברבדים שונים".

מה דעתך על המחול הישראלי?

"אני לא מספיק מעורה בעשייה של המחול בארץ, אבל אני יודעת שהתחום מאוד מתפתח כאן ושיש להקות צעירות שעושות דברים נפלאים, ויש הרבה יותר תמיכה.

"אני מקווה שבביקור הזה ייצא לי לראות יותר מחול ישראלי, מפני שאני עומדת לשמש כאוצרת בפסטיבל תיאטרון-מחול בינלאומי בסדרלרס וולס, ואני מחפשת עכשיו חומרים ומופעים מקוריים שיוכלו להשתתף בו. הז'אנר הזה לא מספיק מפותח בעולם, ואני יודעת שבארץ יש אנשים שמתעסקים בו ונורא מעניין אותי להביא אותם לאנגליה ולחשוף אותם לקהל שם".

מופע ראשון של להקתה של יסמין ורדימון יתקיים ביום שלישי, 2 במרץ 2010, ב-21:00 בהיכל אמנויות הבמה, הרצליה. הופעות נוספות יתקיימו בהיכל אמנויות הבמה בהרצליה,  ובתיאטרון ירושלים לאמנויות.

לרכישת כרטיסים


למועדי מופעים >

25/02/2010   :תאריך יצירה
הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע