סגור בנר
אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2019 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
ביקורת
 
מאת: צבי גורן כתמי מים על הקיר – מסורת רב תרבותית
 

 
 
להקת המחול CLOUDGATE מטייוואן מרשימה ביצירה שיש בה יופי הממזג את המושלם ואת המנוכר


איטי ומהורהר
 
רקדני להקת המחול CLOUDGATE מטייוואן עוברים הכשרה מקצועית הכוללת מדיטציה, תרגול נשימה במסורת של צ'י גונג, אמנויות לחימה פנימיות, טאי צ'י, מחול מודרני, בלט וקליגרפיה.  כך הם מכינים עצמם לבצע את יצירותיו של מנהל הלהקה לי הוואי-מין שמשתמש באסתטיקות עתיקות של המזרח עם מגע של אלה שהתפתחו במערב בשלוש המאות שעברו.
 
ביצירה "כתמי מים על הקיר" תובע הכוראוגרף מרקדניו לבצע את סדרת התמונות שיצר על במה הנוטה לעבר הקהל בזווית של שמונה מעלות, ועומק הבמה המשטח גבוה במטר וחצי מקידמתה. המשטח לבן כנייר אורז מסורתי לכתיבה, ועליו מוקרנים תשלילי עננים הנעים במגוון רחב של הצבע השחור, מהבהיר ביותר והנרמז עד לשחור המוחלט והבולע.
 
הרקדנים יחפים במכנסים רחבים לבנים מבד שקוף חלקית, הרקדנים חשופי חזה, והרקדניות בבגד גוף הנותן אשליית ערום של הטורסו. לבד מזה אין ביטוי מובהק להבדלי המינים, וגם בקטעי דואט או שלישייה, וכמובן בקטעים הקבוצתיים הגדולים, לא נוצר קשר ביניהם.
 
כל גוף נראה כנע לעצמו ומתוך עצמו אף כי התנועה זהה כמעט לחלוטין, מתנהלת באיטיות קרה, מהורהרת מאוד לצלילי המוזיקה של המלחין היפני בן זמננו טושיו הושוקאווה. זו מוזיקה מונוטונית נוסח זֶן המנוגנת בכלים עתיקים מאסיה.

קלאודגייט ענק3.bmp
"להקת המחול של טיוואן" (יח"צ)

המחול כקליגרפיה

 
אסתטיקת התנועה של צל העננים המשתנים רומזת להשפעות של יוצרים מערביים החל מהקלאסי-מודרני של בלנשין, דרך תצורות מחול של מרתה גראהם, ועד מרס קנינגהם, במסווה או בהתאמה לתנועות הטאי צ'י. מיומנותם של הרקדנים ניכרת לכל אורך היצירה הנמשכת כשבעים דקות. הם מאוזנים גם בכפיפות או בכריעות, בהנפת זרועות, בכיפוף הרגל לתנוחת זינוק ועוד.
 
הכל נראה מושלם, יפה כגרסת HD שבה כל קו מדויק, ועם זאת מדובר ביצירה שמניעה אותה אסתטיקה לשמה, ולא בכדי יש קשר בין המחול הזה לקליגרפיה, אמנות הכתיבה של אותיות, מערביות כמזרחיות, קשר המיוצג בבהירות על ידי הכוראוגרף לי הוואי-מין, ש"עליך לרקוד עם המכחול ולצייר עם הריקוד".



אפשר להתפעל כמובן, להעריך את הדרך ואת הביצוע, אך יש להודות כי קשה להתחבר אל מה שבמוצהר מוותר על סגנון עלילתי נרטיבי לטובת יצירה המושתתת על אסתטיקה ומדיטציה.
 
אולי באולם אינטימי יותר כמו זה של מרכז סוזן דלל היה יכול להיווצר אותו מגע חיוני בין יצירה לקהל, באולם הגדול של משכן האופרה היצירה נראית אמנם מושלמת, אך בה בעת, לצערי, היא הותירה אותי אדיש ומנוכר. 

רכישת כרטיסים


למועדי מופעים >

14/06/2012   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע