אמנים עניין פסטיבלים בידור ילדים קלאסי קולנוע מוזיקה מחול תיאטרון
רכישת כרטיסים אינדקס דרום ירושלים צפון חיפה מרכז תל-אביב
הופעות, פעילויות לילדים, לוח מופעים, סרטים וכרטיסים
תיאטרון
לוח האירועים 2024 אפריל 
א ב ג ד ה ו ש
 
10111213
14151617181920
21222324252627
282930
ידיעה
 
מאת: מערכת הבמה פסטיבל עכו הבינ"ל לתיאטרון אחר 2022
 

 
 
הפסטיבל חוגג בסוכות את שנתו ה-43 עם עשרות הצגות, מופעים, מתחם לינת שטח ומופעי חוצות ברחבי העיר


מאות שחקנים ופרפורמרים מהארץ ומחו"ל 

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2022, יחגוג את שנתו ה-43 ויתקיים בחול המועד סוכות, בין התאריכים 14-11 באוקטובר, באולמות האבירים, בכניסה לעיר העתיקה וברחבי העיר, בנופיה של העיר עכו.
 
הפסטיבל כולל מאות משתתפים אשר יעלו כ-60 מופעי תיאטרון, מתוכם למעלה מ-20 הצגות מקור, יצירות חדשניות ופורצות דרך, ביניהן: שמונה הצגות בכורה אשר יתחרו על ההצגה הטובה ביותר, שש הצגות חממה, הצגות בכורה של יוצרים מבטיחים בתחילת דרכם, שמונה מופעים במתחם "האוהל", בפלטפורמה מיוחדת בסגנון OFF-AKKO, המעניקה אפשרות ליוצרים חדשים להיחשף, ארבע הצגות אורחות ביניהן הפקה ייחודית, בהשתתפות אנסמבל שחקנים עיוורים וכבדי ראייה, אותה הקהל יחווה בעיניים מכוסות,  דרך חושיו האחרים, לצד מופעים מיוחדים בשיתוף פעולה בינלאומי עם יוצרים בולטים מחו"ל, מופעים אמנותיים, בשיתוף תושבי עכו ואירועי חוצות, ללא תשלום, שיחלו כל ערב החל מהשעה 17:00 אחר הצהריים.

בימי הפסטיבל יוקם מתחם לינת שטח שיכלול אפשרות לינה באוהלים ו/או שקי שינה לכ-100 איש בחומה המזרחית.

המנהלת האמנותית, דליה שימקו, והוועדה האמנותית שלצידה (אסתי זקהיים, דורי פרנס, חליפה נטור, אורי זמיר)  בחרו מתוך 326 הצעות ומחזות של אמנים צעירים ואלטרנטיביים שמונה הצגות לתחרות, אך גם מאפשרים לחלקם לעלות במסגרות האחרות, בתקציב מועט יותר. מנכ"לית הפסטיבל ומפיקה אחראית - ליזו אוחיון.


דליה שימקו, צילום: שלומי יוסף


"אוצר תרבותי ייחודי בנוף התיאטרון הישראלי"   
 
שמעון לנקרי, ראש העיר עכו:
"פסטיבל עכו ה-43, המתקרב בצעדי ענק, מסמל את חזרתה של העיר עכו לתנופת צמיחה מיוחדת, אשר תקרין על תושבי עכו והסביבה ועל צביונה התרבותי של מדינת ישראל כולה. עכו היא עיר רב תרבותית אשר חרטה על דיגלה את קידום התרבות והתאטרון הישראלי. השנה מונתה דליה שימקו למנהלת האומנותית של הפסטיבל ואני סמוך ובטוח שכניסתה תשפיע רבות על הרוח התרבותית בפסטיבל, שממשיכה כל העת להשתנות ולהתעצם. אני קורא לכולם, מצפון עד דרום, לבוא לעכו בחול המועד סוכות ולקחת חלק בפסטיבל שכולו תרבות לכל המשפחה, זאת לצד הנאה מובטחת מהשפע האדיר שיש לעיר להציע לאורחיה". 


ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי. תמונה באדיבות עיריית עכו, יח"צ
 
ליזו אוחיון, מנכ"לית פסטיבל עכו ומפיקה ראשית: "פסטיבל עכו מזה עשרות שנים הפך לנכס צאן ברזל תרבותי בעיר עכו בפרט ובישראל בכלל. הפסטיבל מאפשר לכלל היוצרים והאמנים – מחזאים, במאים, שחקנים, רקדנים ועוד, להגשים את החלומות שלהם דרך יצירה ישראלית מקורית, רב גונית וייחודית, אשר מעשירה את חיינו הרוחניים והתרבותיים וממשיכה להדהד עוד הרבה אחרי שהמסך יורד. זאת הזכות שלנו להעניק לכל היוצרים הנפלאים במה, בליווי מקצועי ויחס אישי. אני שמחה שהשנה, עוד יותר מתמיד, תושבי עכו לוקחים חלק פעיל בפסטיבל וגאה להיות חלק מאחד הפסטיבלים הגדולים ביותר בישראל, המשקיע בהצגות מקור ומהווה אבן שואבת לכל שוחר תיאטרון ותרבות בישראל".   
 
דליה שימקו, מנהלת אמנותית, פסטיבל עכו: "פסטיבל עכו הוא אוצר תרבותי ייחודי בנוף התיאטרון הישראלי ויש לטפח, להעצים ולהעשיר אותו. לכן אין לי מילים לתאר את ההתרגשות, הזכות והיראה שאני חשה מכך  שהפסטיבל הוותיק והנפלא הזה הופקד בידי לניהול האמנותי. השנה הוגשו 326 הגשות לפסטיבל ובכך נשבר שיא של כל הזמנים. מתוך הצעות אלה הרכבנו, חברי לוועדה האמנותית, אסתי זקהיים, דורי פרנס, חליפה נטור, אורי זמיר ואני תחרות מגוונת, הכוללת ז'אנרים שונים של תיאטרון ונוגעת במגוון נושאים: החל מעיבוד עכשווי לאלתרמן ומרגרט דיראס, דרך עבודות אישיות, מופעי פרפורמנס ועד לקונצרט דיגיטלי לשחקנית אחת ו3 דמויות ממוחשבות.

"שש הצגות החממה עוסקות בנושאים חברתיים ומציגות לקהל את הדור החדש של התיאטרון. כמות ההצעות הטובות הביאה אותנו לפתוח את ה"אוהל" שהוא סוג של OFF-AKKO ובכך לאפשר ליוצרים מוכשרים נוספים לקבל במה בפסטיבל החשוב הזה . פסטיבל עכו השנה מציג תוכנית עשירה ושופעת ואני מאמינה שכול אוהב תרבות ימצא בה משהו שיסקרן, יאתגר וירגש אותו. אני מזמינה את כולם להגיע לעכו ליהנות מחגיגת תיאטרון צבעונית מלאת חיים וכישרון". 

פירוט הצגות ואירועים מרכזיים:
 
שמונה בכורות - הצגות תחרות:
 

איי לאב יו ספיישל

אמא לקחה אותי להצגה. "את תהני, זה עם מסכות". שחקן במסכה ירד מהבמה והתחיל לחטט בקהל. הייתי בת ארבע. על הפנים שלו היה תקוע חיוך גדול. ניסיתי להתמגנט לכיסא, אבל הוא שלח ידיים, הניף אותי באוויר והכריז "מצאתי". הגפיים שלי הטלטלו לכל עבר וצעקתי "לרדת!" הקהל המאושר צחק. גם אמא שלי צחקה. "לא צריך להיבהל", היא תמיד אומרת. "זה רק תיאטרון".
 
דרך שימוש במחזות קלאסיים, בעורב שגנבתי, בסמלים תרבותיים, בשנדליר שפילחתי ובמוזיקה מהמסורות שהיו לפניי, אני מבקשת לנכס את הבמה ולהפוך אותה לשלי. זהו פולחן איימתי שנע בין החושי-פגאני, לבין האוטוביוגרפי, במסגרתו אני מעלה לקורבן את האם הגדולה ואת זו הפרטית שלי, שעבדה את התיאטרון במסירות כל חייה. בשביל לטהר צריך לשרוף. בטקסים שלי מרווה זה לא מספיק. אצלי כורתים ראשים.
 
יוצרת: אחינועם מנדלסון, משתתפים: יעל וייס, אחינועם מנדלסון, רות טון-מנדלסון, שובל יניב, אמיתי שולמן.  איי לאב יו ספיישל 
 


איי לאב יו ספיישל, צילום: שלומי יוסף


אלמנת קש

הצגה לשחקנית ומחשב - מה הייתם עושים אם הייתם מתעוררים בדירה זרה, כשבחוץ פיצוצים עשן ודמויות רעולות פנים מתהלכות במעגלים? מעל לדלת מוצב שלט "יציאה"- אבל הדלת נעולה. מה הייתם משערים? שמדובר בחדר בריחה מגניב? שזה סיוט של הלם קרב? שהשתגעתם סופית?
 
על הבמה זוג מבצעים, שחקנית ואמן וידאו, שמפעילים עולם עשיר, מטורף ומוזר על מסך ענק; שלושה אווטארים שמפעילה שחקנית אחת, ועולם וירטואלי ללא גבולות שמפעיל אמן הווידאו. הפקה ראשונה מסוגה לתיאטרון דיגיטלי חי.
 
יוצרים: נטע שפיגלמן ואמיר יציב, כתיבה: אורן ולדמן, נטע שפיגלמן, עריכת תוכן וליווי אמנותי: עמרי הכהן.  אלמנת קש
 
הכאב

"זה נגמר, זה נגמר? איפה אתה? גם היכן אני נמצאת אינני יודעת עוד. מהו המקום הזה בכלל? מה כל הסיפור הזה? במה העניין? לא עוד כאב. מיהו בכלל רובר? האם אי-פעם היה קיים כלל?" ההצגה "הכאב" מבוססת על ספר הזיכרונות של מרגריט דיראס מתקופת שחרור פריז. בחציו הראשון של היומן מחכָּה המספרת לבעלה שנעצר בשנת 1944. בחציו השני, הבעל חוזר מן השבי במצב סופני - במשקל 30 קילו - ואשתו הופכת עולמות כדי להצילו.

על הבמה עולה סיפור אוטוביוגרפי מן התקופה המטלטלת בהיסטוריה, וזירת ההתרחשות הבימתית הופכת למרחב הזיכרונות הישנים של כותבת היומן. בריקוד, בשירה, בדימוי ובמוזיקה חמישה שחקנים מפיחים חיים בסיפור אנושי מאוד - שכל כולו יציאה מגבולות הגזרה של האנושיות המסודרת. ובסופו של דבר, מגיעות הדמויות כולן אל הים הכחול של איטליה, וקופצות אל המים בקפיצת ראש גדולה.
 
מאת: מרגריט דיראס, בימוי ועיבוד: יותם גוטל, שחקנים: שיר אמסלם, הדס מירון, בוניאל עופרי, נמרוד פלג, ארנון רוזנטל. הכאב
 


הכאב, צילום: שלומי יוסף

בְּלוּבֵּרִי


בשש השנים האחרונות עברנו טיפולי פוריות. לא דיברנו על זה מעולם. גם לא היה את מי לשאול סביבנו, כי אף זוג לא דיבר על זה. זוג נמצא בטיפולי פוריות, תקוע בחדר המתנה, ביחד עם מקהלת נשים מחכות. הם מתמודדים מול כוחות גדולים מהם: הממסד הרפואי, שלצד הרצון לעזור, עסוק בבירוקרטיה בלתי נגמרת, שיקולי אגו ורווח כלכלי; בני משפחה, חברים ואנשים זרים ש"דורשים בשלומם" אך מעמיקים את הטראומה בה הם נמצאים; ושתיקה רועמת בכל הנוגע למצבם הנפשי.
 
זהו מופע המבוסס על הסיפור שלנו ושל זוגות אחרים ונשים נוספות, ומורכב מרגעי זיכרונות אמיתיים ודמיוניים, חומרים דוקומנטריים שאספנו, וכוריאוגרפיות של חדרי המתנה. 
 
רעיון וכתיבה: נטלי צוקרמן קופל, יוצרות: נטלי צוקרמן קופל, תומר קופל צוקרמן, עתליה ברנזבורג, אורי לנקינסקי, ליר כץ ושירה חסיד. משתתפות: ליר כץ, שירה חסיד, אורי לנקינסקי, עתליה ברנזבורג, תומר קופל צוקרמן, נטלי צוקרמן קופל, נביעה דל-פז, סמהאר בדארנה מנסור, מירי פרבר, שי פרבר, גיל פרבר. בלוברי
 

בלוברי, צילום: שלומי יוסף


לִינְהַארְד פּוֹקְזִי


לפני נצח בערך, היה שבט. קראו לו לינהארד פוקזי. במהלך היום, חברי השבט אגרו את רגשותיהם בגופם עד לטקס לילי, שמרכזו - בכי משותף. השבט הזה הוא בסיס מיתי-עכשווי לסצנה מקבילה המתקיימת על הבמה. בעזרת כוכבות הפופ, האופרה והגראולינג ובאמצעים של פואטיקה, ארכאולוגיה ותיאטרון – טקסטורות המציאות יתחדדו ויחשפו שבט עכשווי חדש.

בימוי, טקסט ועיצוב: עודד קוממי, עם ועל ידי: יואל פלד, מאיה שיף, נעמי שליו. לינהארד פוקזי
 
על הגבעה

מחזמר סאטירי על ארץ לעולם לא - אי שם, הרחק הרחק, על גבעת חול וטרשים, חמש נערות צעירות מנסות להגשים את חלומן ולבנות יישוב חדש בארץ המובטחת. בין הקרשים, האבנים והשירים, לצד השמחה שבהקמת נקודה יהודית חדשה, נתמודד יחד איתן עם האתגרים, תנאי השטח הקשים והשאלה המורכבת - לאן כל זה הולך? 
 
המחזמר הינו מחזמר סאטירי הומוריסטי שנוצר בהשראת ראיונות עם מתנחלים, מתנחלות, נערי ונערות גבעות וראיונות בערוצי המדיה השוניםאין לייחס לנאמר בו שום משמעות אחרת או ניסיון לפגוע.
 
יצירתה של קרן שפט, בימוי: אליענה מגון, משתתפות: בר כהן, דבורי פישר, ספיר רוזנפלד, שיר שאלתיאל, רותם שמחי, לחנים וניהול מוזיקלי: אוהד אודי קנבל.  על הגבעה


על הגבעה, צילום: שלומי יוסף


פ.י.ת -  על-פי המחזה "משפט פיתגורס" מאת נתן אלתרמן


רובוט מבקש לגלות מה סוד החיים ומה סוד המוות?. איש מבקש לגלות מה השתבש ברובוט שלו ומה השתבש בו עצמו. אישה מבקשת לגלות מה זאת בדידות ומה זאת אהבהאנושות מבקשת לגלות מה פשר האנושיות.
 
נתן אלתרמן ברא עולם שמתערבבים בו המכונה, האדם ואלוהים. המחזה עלה להצגות בודדות לפני כמעט שישים שנה מול קהל מבולבל ומבקרים זועפים, ומאז לא הציג עוד. בינתיים המדע והטכנולוגיה הולידו שפע מהפכות: המחשב האישי, האינטרנט, מנוע החיפוש, הטלפון החכם, הרשתות החברתיות, הבינה המלאכותית, ההנדסה הגנטית, הנוירוטכנולוגיה — ואלוהים בעצמו כנראה לא יודע איזה עוד מצפות לנו. אולי עכשיו, בעיצומו של העידן הדיגיטלי, הבשילה העת להפיח רוח חיים בסיפורו השכוח של הרובוט פיתגורס, ולחזור לשאלות שאלתרמן ניסח בצלילות נבואית על האדם והמכונה, המדע והאמונה, החומר והרוח, השכל והלב, האמיתי והמלאכותי, הסדר והתוהו ובוהו. 
 
עיבוד, בימוי ומוזיקה מקורית: מעין אבן, משתתפים: הילה גודעי, יניב וינגורצקי, זאב שמשוני.  פ.י.ת  


פ.י.ת, צילום: שלומי יוסף

פקק


שוב צפירות, עצבים, טלפון מתנצל לזה שממתין, שוב הייאוש. לפעמים נדמה שהחיים שלנו הם מה שקורה בין פקק תנועה אחד לאחר. אך מה מתרחש בתוך פחיות המתכת הנוהמות? לאן ממהרת הקשישה ביונדאי הכסופה? למה בוכה החייל במאזדה החבוטה? ומה יקרה ברגע שבו הדלתות ייפתחו וכל הבדידויות האלה ייפגשו? פקק הוא אירוע תיאטרוני ייחודי, המתרחש בחוץ, בכביש, בין ובתוך הרכבים, ובו הדמויות והקהל חולקים את אותו הפקק. במופע מצחיק ומרגש, שמונה דמויות המנסות להגיע למחוז חפצן נתקעות יחד, כשמעליהן מרחפת השאלה הכל כך ישראלית: "למה לא נוסעים?"
 
כתיבה ובימוי: נדב רוזיאביץ', משתתפים: שירה וייס, עומר מאירי, אביבה גר, שירה נתן, אלחי לויט, דביר מזיא, עדי אלדדי, כרם וילדר.  פקק


https://www.youtube.com/watch?v=Tmf9ytQWVuA&feature=emb_imp_woyt


   

  
 
הצגות החממה:

שש הצגות חממה, המהוות הזדמנות לבמאים ויוצרים מבטיחים בתחילת דרכם, בליווי אמנותי של דליה שימקו, המנהלת האמנותית של פסטיבל עכו: 
 
ג'ירפות

כוריאוגרפיה לשש פרפומריות העוסקת בשאלות של גדילה והיפרדות, דרך תמונות תנועתיות-חזותיות. העבודה החלה כדואט, התפתחה לטריו והתרחבה לקבוצה מרובת משתתפות. הרחבה זו, שאליה הכוריאוגרפית מתייחסת כעוד אחד מהביטויים לצמיחה ופרידה, מבקשת להתייחס להצטברות אנושית-נשית, ולחקור את האפשרויות הטמונות במפגש שכזה. העבודה שואבת השראה מחשבתית וויזואלית מעולם החיות: הגבוהות שראשן מנותק מתחושות הגוף, הארוכות ששפתן אילמת והמגודלות שקורסות מרוב משקל עודף. העבודה פותחה ומציגה בשיתוף פעולה ותמיכה של בית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים. המופע כולל ערום.
  
כוריאוגרפיה, כתיבה ועיצוב במה: ג'ודי עדיני, משתתפות: שני ארזי, ליה אשל, דורי פורסטר כהן, נועה חלפי, הילה ונציה. ג'ירפות



ג'ירפות, אביה בן אבו


השראה מתוקה

גיא הוא יוצר שמנסה לכתוב מחזה בהשראת המשורר חזי לסקלי. הוא נוכח לגלות שחזי לסקלי עצמו הופיע באורח פלא אצלו בחדר כדי לסייע לו במאמצי הכתיבה, "לתת השראה".  השראה מתוקה הוא מחזה שתהליך היצירה ומעגלי המחשבה המאפיינים אותו הופכים בו לחומר הגלם. כתוצאה מערעור מתמשך - כשהיצירה מערערת באופן גלוי על עצמה - חזי לסקלי, שמייצג בתחילת המחזה את "ההשראה והאמנות", ו"החברה" של גיא, שמייצגת את "החיים הנורמטיביים", מתוודעים לספק המוטל בקיומם, ומעטה "הדמות", שנכפה עליהם כדי לייצר את הדרמה, מתפורר. כך מתקדם המחזה בשני נתיבים מנוגדים - הדרמה הולכת ומתפרקת, ובאותה עת טלאי על טלאי ההצגה נבנית. 
 
כתיבה ובימוי: גיא כהן, משתתפים: גיא כהן, מיכאל פלד, תמר הולנדר. השראה מתוקה
 


השראה מתוקה, מקור: אתר פסטיבל עכו


זווית כהה


עקבות הזיכרונות שטבועים בשגרתי, במחשבות ליבי, בתנועות גופי, בקולי. מתוך הלהיטים של הקולנוע הישראלי הניצבים בזיכרונותיה, אישה על סוס לבן ואקדח צמוד אגן מחפשת לעשות צדק. במעלה הדרך בין הלב למוח, בעומק הלוע, היא תמצא את קולה ותגלה ש-90 מעלות זו לא זווית שמספיקה כדי לחיות. 

יוצרות שותפות: מעיין חמו ועדן שושני, בימוי: מעיין חמו, משתתפים: עדן שושני, אריאל קורט וסלי-עדן בר. זווית כהה


כמעט גן עדן

באזור נידח ומרוחק מהחברה שוכן בית האבות "כמעט גן עדן", אליו נזרקים על ידי החברה כל הזקנים המגיעים לגיל שמונים. בחגיגות גיל השמונים של יפה היא נלקחת לחדר בבית האבות, בו שוכנים במיטה אחת ובצפיפות גדעון, שלמה ובלה. בית האבות מגדיר חוקים נוקשים, המכתיבים לזקנים כיצד עליהם לנהוג בזמן שנותר להם לחיות. בעוד שבלה, גדעון ושלמה משלימים עם החוקים ומקפידים למלא אחר ההוראות, יפה מתנגדת לקבל על עצמה את המציאות שנכפית עליה ופותחת במרד, מתוך תקווה לסחוף את שאר הדיירים אחריה. המפגש עם יפה אט אט מחייה את החדר וממלא אותו בזיכרונות, תשוקות ושאיפות, שמלווים בפחדים מהזקנה. 
 
כתיבה ובימוי: דנה קורן ודניאל אליה זאינץ, משתתפים: ריטה מרגלית שילה, דוד צמח, אסתי זפרני- סנדלר, שמואל גולדשטיין, דניאל אליה זאינץ, דנה קורן. כמעט גן עדן
 

ביחדנס, דווקא עכשיו

סאטירה מקורית על ההוויה הישראלית הלוחמנית ו"הרוחניקיות" המודרנית. סדנה רוחנית לקבלת האחר ואהבת חינם יוצאת משליטה כשהגורו לא מגיעה. משתתפיה נותרים עם סגניתה השנויה במחלוקת, מול רצף אירועים אבסורדי וסוף ידוע מראש. אירוע מוקומנטרי אינטראקטיבי, העוסק בחיכוכים בחברה הישראלית.
   
בימוי ויצירה: שחף ברגר, משתתפים: אתי וקנין סובר, בר גול, רן דואני ושחף ברגר.  ביחדנס, דווקא עכשיו
 


ביחדנס, דווקא עכשיו, צילום: סטודיו הרמן


סיפורים בשדה התעופה


קומדיה שחורה, ארבע שפות וקוטג'. מה קורה כשעולה מרוסיה מבוגרת, ערביה-ישראלית פטריוטית, אשכנזי אקטיביסט, פלסטיני מרדן וקופסת קוטג' אחת נתקעים במקום הכי טעון בארץ, שדה התעופה בן גוריון? בעולם מתוקן הם היו מאחדים כוחות ופועלים יחד כדי שכל אחד יגיע ליעד שלו בזמן. אבל בישראל של היום, ערביה נוצריה לאו דווקא תזדהה עם ערבי מוסלמי, ערבים לא מדברים רוסית, רוסיות לא סומכות על אף אחד וקוטג' הוא המעדן היקר ביותר.
 
כתיבה ובימוי: עדי סומך ולנא סברא, משתתפים: ראמא נסראללה, חנא ביראך, אורי פנדריך, אולגה רינה רוסנוויס. סיפורים בשדה התעופה
 
 
ערב הוקרה ליעקב (יענקל'ה) אגמון ז"ל

והענקת פרס מפעל חיים לזכרו - במסגרת פסטיבל עכו, יערך ערב הוקרה ליעקב אגמון ז"ל, מעמודי התווך של התרבות הישראלית ואיש תיאטרון נדיר, שהטביע חותמו על התיאטרון הישראלי לאורך שנים ואף שימש כמנהל האומנותי של הפסטיבל בשנות ה-90. האירוע יתקיים בנוכחות כלת פרס ישראל, רעייתו, השחקנית גילה אלמגור אגמון, שתעניק את "פרס אגמון" – פרס מפעל חיים על שמו, לגברת נאוה צוקרמן, העומדת בראש תיאטרון "תמונע". בנוסף, יערך טקס קריאת האולם בתיאטרון עכו ע"ש יעקב אגמון ז"ל. הגר אגמון, בתו של יעקב אגמון, תפיק את האירוע המיוחד בשיתוף הפקת הפסטיבל. ערב הוקרה ליעקב אגמון
 

יעקב אגמון, צילום: ז'ראר אלון


הצגות אורחות:
 
מדוע עורב דומה לשולחן כתיבה?

פנטזיה מוזיקלית אל ארץ הפלאות, בהשתתפות אנסמבל שחקנים עיוורים וכבדי ראייה. לראשונה תעלה הפקה ייחודית של המחזאית והבמאית הדר גלרון, המלמדת תאטרון במרכז מרש"ל רמת-גן, בפסטיבל עכו, "מדוע עורב דומה לשולחן כתיבה" קומדיית נונסנס מוזיקלית תיאטרלית אל ארץ הפלאות, בהשתתפות אנסמבל שחקנים עיוורים וכבדי ראייה. הקהל יכנס למופע בעיניים מכוסות ויחווה את המופע דרך חושים אחרים מלבד הראיה.
 
ביום שעליזה אמורה להתחיל בעבודה חדשה אצל פרופסורית למגדר (עבודת ניקיון), היא נופלת לתוך בור באמצע הכביש ונוחתת בארץ הפלאות. בהתחלה היא מחפשת את דרכה החוצה, כדי למלא את חובותיה, אלא שחתול חצוף וזחל מסטול, גורמים לה להבין שיש לה כאן הזדמנות, ולו לרגע, לחלום על חיים אחרים... אבל האם אנחנו, כבוגרים , מסוגלים עוד לחלום באמת ולשנות את המציאות שלנו- או שאנחנו שבויים מדי במוכר, בידוע ובחובות? כל השחקנים והמוזיקאי, הם עיוורים או כבדי ראייה.
 
קונספט, כתיבה ובימוי : הדר גלרון, יוצר שותף: אבשלום לוי (צלם ואמן וידאו). בהשתתפות: חברי מרש"ל רמת גן. (לפי סדר א-ב) הלנה גולדברג, יוסי גולדין, אלה וויא, אפי חקק, ענת יחזקאל , זהבה כהן, אלי לוי, חיים ראובני (קרלוס), שחקן אורח: אסף בן שמעון. מדוע עורב דומה לשולחן כתיבה?
 



מדוע עורב דומה לשולחן כתביה, מקור: אתר תיאטרון עכו

 
קולות 

אוסף של סיפורים ומצבים מחיי נשים. על ילדות, נעורים, זוגיות, אלימות שחוו ורצח. קולות של נשים שבאו לספר מה שהוביל לרציחתן. דמויות הממחיזות את מצב האישה בחברה הערבית, שמנסה כל הזמן לכסות על מקרי האלימות והרצח הנוראיים שאי אפשר להמשיך לשתוק עליהם יותר. הפעם קולן של הקורבנות עולה, והן שוברות שתיקה ומחליטות לספר את סיפורן בכדי למנוע את האסון הבא. 

עיבוד, כתיבה ובימוי: הישאם סלימאן. משתתפות: רחיק חאג' יחיא- סלימאן, מיסאן סמארה ולינא פאעור. קולות 
 

 
הח'אן האחרון

תיאטרון רהט מציג בבכורה ארצית מחזה מקורי בהשראת זרקת אליימאמה אגדה ערבית קלאסית. נאווי ונאדי לכודים בבידוד וסגר, לאחר מגיפה עולמית שחיסלה את כל צורות החיים. יש להם רק קופסאות שימורים וכמה עוגיות. נאווי הוא משורר וסופר חדור אמונה פילוסופית. לעומתו נאדי אינו יודע קרוא וכתוב, רוב חייו בילה עם דודתו נואל, שהיא המורה הראשונה והיחידה שלו.

המצב החדש מחייב את שניהם לעבוד יחדיו ולקבל את המצב החדש, את המציאות של המגיפה הנעה לאט, במיוחד עם הסגרים החוזרים ונשנים, הכוללים את כל היבטי החיים בצל המגיפה. נאווי רואה את העולם מבעד לעדשות הפילוסופיה, בניגוד מוחלט לנאדי, שרואה מחוץ לקופסת השימורים מציע משחק.

מאת: קאיד אבו לטיף, אילן פופקו, בימוי: אילן פופקו, משתתפים: סלאמה אבו אלקיעאן, עלי אבו גאנם, קאיד אבו לטיף. הח'אן האחרון



הח'אן האחרון, מקור: אתר פסטיבל עכו


התעוררות


מחזה בהשראת האביב מתעורר מאת פרנק ודקינד - חבורת נערים ונערות מגלים עולם של מיניות מתפרצת, אפלה ומלאת תשוקה, שהוריהם ומוריהם מנסים להסתיר מהם. הגיבורים הצעירים נלחמים להבין, להתנסות, לגעת בקצה, לגעת זה בזה ובחיים עצמם, כאשר הם נדרשים לעמוד בציפיות, לרצות את המערכת ולהישאר מוסריים על מנת לבנות את חייהם ואת עתידם ולצאת אל העולם שבחוץ. אך נשאלת השאלה האם בארגז הכלים אותו קיבלו מיום היוולדם יש את הכלים הנכונים הדרושים בכדי לבנות עולם מוסרי ומתוקן? והאם בכלל היסודות הקיימים, עליהם הם בונים את אישיותם ועולמם, מספיק חזקים ויציבים כדי להתעורר לצלוח את החיים? 
 
תרגום: עידו ריקלין, עיבוד, בימוי, עיצוב חלל ותנועה: אביחי בלחסן, משתתפים: איתמר אלבז, קרינה שניידרמן, יאן דורפמן, ערן בראש, אופק משה, רעות עג'מי, גל חזאז. התעוררות
 

 
מופעים בינלאומיים:

לאחר שנתיים של קורונה, בהן לא היה ניתן להביא הצגות בינלאומיות, פסטיבל עכו לתיאטרון אחר, חוזר לשתף פעולה עם יוצרים בולטים מחו"ל, אשר יתקיימו באולמות הפסטיבל במרכז לתיאטרון של עכו, ביניהם:
 
צ'ילה ופולין, דויד זואזולה (בובנאי) עם ההצגה ROBOT

הצגה העוסקת בעריצות השליטים ובאדם שנשחק ונרמס תחתם. יצירה המעוררת חמלה, כאב וזעם בו זמנית. הרובוט יוצר בעיקר מחומרים ממוחזרים כדרכו הייחודית של זוזולה.
 
EROS - קופרודוקציה של יוון ואוקראינה

המופע EROS הוא קופרודקציה של תאטרון ODC היוונים וNOVA OPERA האוקראינים, החלו לשתף פעולה לפיתוח דרכים חדשות לתיאטרון מוזיקלי. בתחילת נובמבר 2021 כאשר החלו לשתף פעולה עם NOVA OPERA - קבוצת אמנים אוקראינים הבוחנים דרכים חדשות לפיתוח תיאטרון מוזיקלי, האמנים היוונים היו אמורים לעבור לקייב - שבוע בדיוק לאחר הפלישה מרוסיה - כדי להתחיל בחזרות. הפלישה לאוקראינה אילצה את האמנים - Serhii Vilka, Anna Kirsh, Andrey Koshman, Ruslan Kirsh, Zhanna Marchinska, Andrey Nadolskyi, Serhii Vilka, להימלט מקייב בניסיון להגיע לגבול פולין ובתמיכת קרן NEON וחברים של אמנים לאתונה.
 
איטליה - Punk kill me please

מופע מחול עכשווי שיתוף פעולה של פרנצ'סקה פוסקריני וקוזימו לופלקו , בהשראת מהפכת הפאנק רוק- המופע PUNK.KILL ME PLEASE מציג כוריאוגרפיה של שני גופי נשים העוברים טרנספורמציה - כל יכולים, חושניים, מלאי תשוקה, מצחיקים, מחשמלים ומפלצתיים. חולקים את אותה מחאה, אותו כעס ותשוקה לחיים, הם מייצגים מרד וטירוף, אהבה ושוויון, ומבצעים מניפסט חי של פמיניזם, אומץ, כוח, אירוניה וחופש.
המופע בתמיכת המכון האיטלקי לתרבות.
 
פולין - Alians of mons 

להקת התיאטרון הפולנית עטורת הפרסים Teatr Ad Spectatores מציגה את חייזרים ממונס בשכיבה על הבמה. שילוב קסם של קומדיה, מוזרות וגאונות. חוויה של "סרט בתיאטרון" המביאה לבמה כל מיני מוזרויות קסומות- בסגנון הסרטים האילמים של צ'ארלי צ'פלין. מופע לכל המשפחה. המופע בתמיכת המכון הפולני לתרבות. 

מופעים בינלאומיים בפסטיבל עכו

 




14-11 באוקטובר 2022 
באולמות האבירים, בכניסה לעיר העתיקה וברחבי העיר, בנופיה של העיר עכו. מחירי הכרטיסים: הצגות תחרות, הצגות חממה, הצגות אורחות: 80 ₪, כרטיסי הנחה מוזלים לתושבי עכו, פנסיונרים, חיילים וסטודנטים: 60 ₪. אירועי חוצות – ללא עלות. לאתר הפסטיבל 
 



14/09/2022   :תאריך יצירה

הדפס הוסף תגובה

הפוך לדף הבית   |   מי אנחנו  |  כתבו לנו   |  תנאי שימוש   | פרסום באתר   |   לרכישת כרטיסים   

ארכיון אינדקס   |  ארכיון אמנים   |  ארכיון אולמות   |  ארכיון אירועים   |  ארכיון כתבות

תיאטרון מחול | מוזיקה  | קולנוע  | קלאסי  | ילדים  | בידור  | פסטיבלים  | עניין  | אמנים

ביקורת תיאטרון  |  ביקורת מחולביקורת אופרהביקורת קולנועעולים השבוע | ראיונות קולנוע

ביקורת מוזיקה | ביקורת הופעות   |  ביקורת אלבומים |  אלבום והופעה  |  פותח קופסה  |   פותח קופה  

מה עושים עם הילדים בשבת  ההופעות השוות של השבועאירועים בחינם השבוע